Τρίτη 20 Ιουλίου 2010

Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας - Σαντορίνη

Από ότι ενημερώθηκα την Πέμπτη 15 Ιουλίου έγινε η πρώτη γιορτή αποφοίτησης από το Σχολείο Δευτέρης Ευκαιρίας της Σαντορίνης.....


Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας ιδρύθηκε σαν θεσμός μέσα από την ευρωπαϊκή πολιτική για την συνεχιζόμενη εκπαίδευση σε όσους έχουν σταματήσει οι κατά τόπους δευτεροβάθμιες εκπαιδευτικές μονάδες, μέσω της υιοθέτησης των " γραμματισμών" ή των πρακτικών εφαμοργών σε άλλα Σ.Δ..Ε της Ευρώπης. Είναι ένας θεσμός όπου έχει ιδιαίτερη επιτυχία σε όλη την Ελλάδα.
Θα σας παραθέσω μερικά σχόλια από τους πρώτους απόφοιτους, αλλά θα ήθελα να προτείνω το εξής: Στη Σαντορίνη υπάρχουν ΟΛΑ τα εχέγγυα και όλες οι δυνατότηες ώστε το Σχολείο αυτό ΝΑ ΑΥΤΟΝΟΜΗΘΕΙ απο τη Σύρο έτσι ώστε να μπορεί να αναπτυχθεί καλύτερα.


http://diketh.blogspot.com/2010/07/blog-post_19.html



<<Το Σ.Δ.Ε. για μένα ήταν ένα όνειρο απραγματοποίητο, που τελικά έγινε πραγματικότητα. Αυτά τα δύο χρόνια πήρα πάρα πολλά και σε γνώσεις και σε εμπειρίες κοινωνικές. Μια από αυτές ήταν, ότι έμαθα να λειτουργώ μέσα στην ομάδα ( παρέα με τους συμμαθητές και τους καθηγητές μου). Αλλά και σε προσωπικό επίπεδο το σχολείο αυτό επηρέασε τη λογική και την νοοτροπία μου. Μου έδωσε δηλαδή την ευκαιρία, να συζητώ και να προβληματίζομαι και σε άλλα θέματα πέρα από την στενή καθημερινότητα της δουλειάς και της οικογένειας μου>>
Βάλβη Σπυριδούλα

<<Πηγαίνοντας στο Σ.Δ.Ε. είχα ξανά το δικαίωμα να κάνω όνειρα και να βάζω στόχους που ήθελα να πραγματοποιήσω στη νεαρή μου ηλικία, αλλά δεν είχα την δυνατότητα.
Όταν κάθισα στο θρανίο και παρακολούθησα το πρώτο μου μάθημα, η καρδιά μου άρχισε να φτερουγίζει. Από τότε έχουν περάσει δύο χρόνια και σε λίγες ημέρες παίρνω το πολυπόθητο απολυτήριο του Γυμνασίου. Η σκέψη μου τρέχει σε όλη τη διαδρομή αυτών των δύο χρόνων και στα πόσα πολλά αποκόμισα…
Γνώσεις, κοινωνικότητα, ψυχική ισορροπία, αυτοσεβασμό και πάνω από όλα τη δυνατότητα με το απολυτήριο του Γυμνασίου, να συνεχίσω τις σπουδές μου και στο Λύκειο. Αν με βοηθήσει δε και ο Θεός, ίσως και παραπέρα…
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους ανθρώπους, που βοήθησαν και μόχθησαν για να πλουτίσουμε τις γνώσεις μας και να γίνουμε πιο ευτυχισμένοι άνθρωποι>>.
Κατερίνα Τσώτα

<<Πηγαίνοντας στο Σ.Δ.Ε. μπόρεσα να βοηθήσω τον εαυτό μου να γίνει καλύτερος άνθρωπος, να μάθω πολλά πράγματα και ακόμα να βοηθήσω τα παιδιά μου στο ημερήσιο σχολείο τους.
Αν δεν έχεις αποφοιτήσει από το Γυμνάσιο και συ σαν κι εμένα, ποτέ δεν είναι αργά. Μπορείς και τώρα>>!
Νικολέττα Βάλβη

<< Όταν ξεκίνησα το Σ.Δ.Ε. ενδιαφερόμουνα περισσότερο να πάρω το απολυτήριο του Γυμνασίου. Στην πορεία όμως, έβλεπα ότι με αυτά που μάθαινα, άκουγα και έπαιρνα από το σχολείο αλλά και από τους ανθρώπους που ερχόμουνα σε επαφή, άλλαξαν στοιχεία της συμπεριφοράς και του χαρακτήρα μου. Έτσι έγινα πιο ανεκτικός, πιο ψύχραιμος και απέκτησα μεγαλύτερη σοβαρότητα στις καταστάσεις. Χαίρομαι που κατάφερα, μεγάλος πια, να πάρω το απολυτήριο του Γυμνασίου κάτι, που δεν προσπάθησα τότε στην παιδική μου ηλικία>>.
Ισίδωρος Πρέκας

<<Το Σ.Δ.Ε. ήταν για μένα η ευκαιρία που χρειαζόμουν για να τελειώσω αυτό που άφησα στη μέση…πριν χρόνια. Το Σ.Δ.Ε. μου πρόσφερε επικοινωνία, με τον γύρω κόσμο, εμπειρία, μάθηση, συμμετοχή σε κοινωνικές εκδηλώσεις, ανταλλαγή aπόψεων με ανθρώπους που ζουν στον ίδιο τόπο με μένα και αντιμετωπίζουμε ανάλογα προβλήματα. Το Σ.Δ.Ε. μου έδωσε ακόμα την δυνατότητα να αποκτήσω κάτι πολύ χρήσιμο και αναγκαίο στην εποχή μας: το απολυτήριο του Γυμνασίου>>.
Ερρίκος Παγώνης

<<Η ζωή είναι μια συνεχής αναθεώρηση. Έτσι κι εγώ αναθεώρησα τις νεανικές μου σκέψεις και ιδέες, που με ήθελαν μακριά από το σχολείο. Πιο ώριμη τώρα, κατάλαβα πως η γνώση είναι δύναμη. Η γνώση για τον άνθρωπο είναι ότι η τροφή για το σώμα. Με το Σ.Δ.Ε. μου δόθηκε η ευκαιρία να μη χάσω αυτή τη γνώση, που τόσο απερίσκεπτα είχα απαρνηθεί πριν κάποια χρόνια. Μου καλλιέργησε επίσης το ζήλο να συνεχίσω να μαθαίνω και να θέλω να βελτιώνομαι σαν νους και σαν χαρακτήρας. Μου δίδαξε και κάτι ακόμα: Να έχω άσβεστη την ελπίδα μέσα μου πως στη ζωή ποτέ δεν είναι αργά για κάτι που πραγματικά επιθυμούμε. Αρκεί να αγωνιζόμαστε γι΄ αυτό>>.
Κατερίνα Καραμολέγκου

<<Η απόφασή μου να φοιτήσω στο Σ.Δ.Ε. αποδείχθηκε τελικά πολύ σωστή. Από αυτή την επιλογή ήταν πολλά αυτά που απέκτησα, γνώσεις σε πολλούς τομείς που διεύρυναν τη σκέψη μου και μ΄ έκαναν να βλέπω τα πράγματα με πιο ανοιχτή ματιά. Επίσης γνώρισα νέα άτομα και έμαθα να εργάζομαι μέσα σε μια ομάδα, όπου όλοι προσπαθούμε με κοινό στόχο. Να κερδίσουμε δηλαδή όσο πιο πολλά μπορούμε σε γνώσεις κι εμπειρίες από αυτή την δεύτερη ευκαιρία στη ζωή μας.
Επιπλέον νοιώθω ότι ήταν μια προσωπική δικαίωση το να καταφέρω να αποκτήσω το απολυτήριο του Γυμνασίου, έστω και με κάποια καθυστέρηση. Μπορεί να διέκοψα το σχολείο μικρή, αλλά τελικά νά που μου δόθηκε μια δεύτερη ευκαιρία να πραγματοποιήσω τα όνειρά μου…Και ευτυχώς την εκμεταλλεύτηκα…>>
Κυριακή Λειβαδάρου

<<Όταν έμαθα ότι ιδρύεται Σ.Δ.Ε. στη Σαντορίνη γράφτηκα χωρίς δεύτερη σκέψη. Πέρασα δύο ευχάριστα χρόνια μαθαίνοντας πολλά ενδιαφέροντα πράγματα , γνωρίζοντας καινούριους ανθρώπους και συμμετέχοντας σε πολλές ενδιαφέρουσες δραστηριότητες. Με το απολυτήριο του Γυμνασίου θα ανέβει η αυτοεκτίμησή μου και θα έχω τη δυνατότητα να συνεχίσω τις σπουδές μου ή να επιλέξω ένα καλύτερο επάγγελμα>>.
Χριστίνα Ρίζου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ανασκαφές του Χίλλερ ή Ποιός ήταν τελικά ο Αβέρωφ της Σαντορίνης

Αι ανασκαφαί του κ. Χίλλερ.-Επιγραφαί αρχαιόταται.-Άλλα ευρήματα.  Ο εν Θήρα ιδιαίτερος ημών ανταποκριτής και διευθυντής της εκεί εκδιδομέ...