Ο Δήμος Θήρας έκανε την έκπληξη. Και την διαφορά.
Σε ότι αφορά τον αριθμό των μεταναστών, κατά κύριο λόγο και πολύ λιγότερο των ομογενών, που θα συμμετάσχουν στην εκλογική διαδικασία της 7ης Νοεμβρίου.
133 είναι οι εγγεγραμμένοι μετανάστες στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους του Δήμου Θήρας οι οποίοι και θα συμμετάσχουν στην εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη δημάρχου, αριθμός που χαρακτηρίζεται μεγάλος λαμβάνοντας κανείς υπόψη ότι σε πολύ μεγαλύτερους Δήμους ο αριθμός των μεταναστών δεν ξεπερνά τους 250. Οι εγγεγραμμένοι μετανάστες που συμπλήρωσαν τα απαραίτητα έγγραφα και θα ψηφίσουν στον Δήμο Θήρας είναι μακράν οι περισσότερη σε σύγκριση με τα υπόλοιπα νησιά των Κυκλάδων γεγονός που αποδίδεται και στην κινητικότητα του προέδρου του νεοσύστατου Συλλόγου Αλβανών Θήρας κ. Τσέλα.
Υπενθυμίζεται ότι οι περισσότεροι μετανάστες θα πάνε για πρώτη φορά στην κάλπη, ενώ έχουν δικαίωμα να συμμετάσχουν μόνο στις εκλογές για την ανάδειξη των Δημάρχων και όχι των Περιφερειαρχών και των Περιφερειακών οργάνων.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των «Νέων»,
Δικαίωµα ψήφου στις δηµοτικές εκλογές της 7ης Νοεμβρίου θα έχουν συνολικά 12.762 οµογενείς και µετανάστες που ζουν επί µακρόν και νόµιµα στην Ελλάδα και οι οποίοι υπέβαλαν σχετική αίτηση εγγραφής στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους των δήµων της χώρας. Αυτοί οι νέοι εκλογείς θα ψηφίσουν πρώτη φορά στις δηµοτικές εκλογές. Σύµφωνα µε τα στοιχεία που έδωσε στη δηµοσιότητα το υπουργείο Εσωτερικών το 79% (10.097) είναι µετανάστες και το 21% ( 2.665) ομογενείς.
Ο µμεγαλύτερος αριθµός αυτών των ψηφοφόρων εντοπίζεται στον Δήµο Αθηναίων όπου από τους συνολικά 1.942 εκλογείς οι 1.574 είναι µετανάστες και οι 368 οµογενείς.
Την περιορισµένη συµµετοχή των µεταναστών στις δηµοτικές εκλογές της 7ης Νοεµβρίου σχολιάζει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Εσωτερικών τονίζοντας πως «διαψεύδονται όλοι όσοι επίμονα διεκήρυσσαν ότι το µέτρο της συµµετοχής των µεταναστών αποβλέπει δήθεν στην ψηφοθηρία» και προσθέτει πως «καταρρέουν παταγωδώς τα φοβικά µυθεύµατα περί αλλοίωσης της εθνικής υπόστασης του εκλογικού σώµατος».
Οι οµογενείς και οι µετανάστες έχουν δικαίωµα εκλογής µόνο στις δηµοτικές και όχι στις εκλογές για την ανάδειξη των οργάνων της περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, ενώ µπορούν να συµµετέχουν και ως υποψήφιοι και να εκλεγούν µέχρι και το αξίωµα του δηµοτικού συµβούλου.
Συνολικά 279 οµογενείς και αλλοδαποί θα συµµετέχουν στη διαδικασία ανάδειξης νέου δηµάρχου στην Καλλιθέα, 209 στον Δήµο Περιστερίου, 165 στον Δήµο Αιγάλεω, 370 στον Δήµο Αχαρνών, 256 στο Κορωπί, 256 στον Πειραιά, 197 στον Μαραθώνα, 164 στον Ασπρόπυργο, 158 στον Ρέντη, 147 στον Δήµο Ιλίου (Ν. Λιοσίων) και 146 στον Δήµο Μεγαρέων. Σε 323 ανέρχονται οι οµογενείς και µετανάστες που θα ψηφίσουν στη Λάρισα, 140 στον Δήµο Σχηµαταρίου (Βοιωτία), 131 στον Δήµο Θεσσαλονίκης, 133 στον Δήµο Θήρας (Κυκλάδες), 130 στον Δήµο Συκεών (Θεσσαλονίκη).
http://exoumekaileme.blogspot.com/2010/09/blog-post_7908.html
Y.Γ. Θα επανέλθω και σε αυτό το θέμα!!!
Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου 2010
Η Εικόνα της Αγίας Ίας ( Και όχι Οίας)
http://picasaweb.google.com.br/helaineking/FemaleOrthodoxSaints#5076701762355934882
Αγία Ία |
(Ανακατεύθυνση από: Αγια Ια*) |
Άγιος που εορτάζει στις: 10/09/2011 |
(Δεν είναι διασταυρωμένη η ύπαρξη του Αγίου, ή τα βιογραφικά στοιχεία του ή η ημερομηνία εορτής του) |
Ἐκ γῆς ἐκάρθη κοιλάδων Ἴα ξίφει, Καὶ σοι προσήχθη Σῶτερ ὡς εὔπνουν Ἴον. |
Βιογραφία Δημοσίευση ανάρτησης |
Η Αγία Ία καταγόταν από το Κάστρο του λεγομένου Βιζάλης. Συνελήφθηκε αιχμάλωτη μαζί με 9.000 χριστιανούς και οδηγήθηκε στην Περσία. Εκεί από τον βασιλιά των Περσών Σαβώρ, παραδόθηκε στους σοφούς της Περσίας προκειμένου να την πείσουν ν' αρνηθεί τον Χριστό. Επειδή όμως δεν το κατάφεραν, τη φυλάκισαν και μετά 15 μήνες την έβγαλαν, και αφού τη βασάνισαν σκληρά τελικά την αποκεφάλισαν. Αν και έχουν διαφορετικό δίστιχο, ίσως να είναι η ίδια με την Αγία Ιάς |
Μελέτη από την έκρηξη της Σαντορίνης προτείνει αλλαγές στην ιστορία της εποχής του χαλκού
Με χρονολογική απόσταση 100 χρόνων, οι ναυτικοί της Μινωικής Κρήτης κι οι έμποροι Καναανίτες της βόρειας Αιγύπτου και του Λεβάντ (μια μεγάλη περιοχή της Μέσης Ανατολής) στο ανατολικό μέρος της Μεσογείου δε φαίνεται να είχαν αναπτύξει εμπορικές σχέσεις στην αρχή της Εποχής του Χαλκού. Μέχρι τώρα, καθώς οι πολιτιστικές συνδέσεις μεταξύ των πολιτισμών του Αιγαίου και των κοντινών της Ανατολής θα πρέπει να επανεξεταστούν. Μία νέα μελέτη με ραδιοχρονολόγηση του άνθρακα-14 σε δακτυλίους κορμών και σε σπόρους δέντρων αποκαλύπτουν πως η ηφαιστειακή έκρηξη στη Σαντορίνη (Θήρα), ένα σημαντικό γεγονός στην αιγαία προϊστορία, συνέβη περίπου 100 χρόνια νωρίτερα από ότι νομίζαμε μέχρι τώρα.
Η ερευνητική ομάδα με επικεφαλή τον Στουρτ Μάνινγκ, καθηγητή των κλασικών αρχαιοτήτων και διευθυντή του Εργαστηρίου Δενδροχρονολόγησης Μάλκολμ και Κάρολιν Γουέινερ για την Αιγαία και Εγγύς Ανατολή, στο πανεπιστήμιο Κόρνελ, παρουσίασε τα συμπεράσματα της στην επιστημονική επιθεώρηση Science (28 Απριλίου 2006: Vol. 312. no. 5773, p. 548). "Τα συμπεράσματα της μελέτης τοποθετούν την έκρηξη στη Σαντορίνη προς το τέλος του 17ο αιώνα π.Χ., κι όχι 100 χρόνια αργότερα όπως πολύ θεωρούσαν. Αυτή η διαπίστωση ίσως οδηγήσει στην αναθεώρηση της πρόσφατης ιστορίας των Μεσογειακών Πολιτισμών, για την περίοδο του Χαλκού, που άκμασαν περίπου 3.600 έτη πριν", καταλήγει ο Μάνινγκ.
Στο ηφαίστειο της Σαντορίνης έγινε μια από τις μεγαλύτερες εκρήξεις στην ιστορία, έθαψε πόλεις αλλά άφησε αρχαιολογικά ευρήματα στην περιβάλλουσα περιοχή του Αιγαίου Πελάγους. Ως το σημαντικότερο γεγονός της δεύτερης χιλιετίας π.Χ., η έκρηξη της Σαντορίνης αποτελεί λογικό σημείο αναφοράς στην προσπάθεια των επιστημόνων να ευθυγραμμίσουν χρονολογικά τους δύο μεσογειακούς πολιτισμούς, αν και η ακριβής ημερομηνία της έκρηξης δεν ήταν γνωστή. "Η Σαντορίνη αποτελεί την προϊστορική Πομπηία του αιγαίου, μια χρονική κάψουλα, σημείο χρονολογικών αναφορών. Εάν μπορούσατε να την χρονολογήσετε, κατόπιν θα μπορούσατε να προσδιορίσετε έναν ολόκληρο αιώνα αρχαιολογικής εργασίας και κατασκευάσετε ένα απόλυτο χρονολόγιο", καταλήγει ο Μάνινγκ. Στην αναζήτηση του χρονικού αποτυπώματος αυτής της περιόδου, ο Μάνινγκ και οι συνεργάτες του ανέλυσαν 127 μετρήσεις άνθρακα-14 από δείγματα, συμπεριλαμβανομένων μερών δακτυλίων δέντρου και σπόρων συγκομιδής που συλλέχθηκαν στην Σαντορίνη, την Κρήτη, τη Ρόδο και την Τουρκία. Οι αναλύσεις αυτές, σε συνδυασμό με μια σύνθετη στατιστική ανάλυση, επέτρεψαν στους επιστήμονες να ορίσουν τις ακριβείς ημερολογιακές ημερομηνίες των πολιτιστικών φάσεων προς το τέλος της περιόδου του χαλκού. "Προς το παρόν, η ραδιοχρονολόγηση με τον άνθρακα-14 είναι ο μόνος άμεσος τρόπος χρονολογικού προσδιορισμού της έκρηξης", αναφέρει ο Μάνινγκ, ο οποίος τοποθετεί χρονικά των έκρηξη στη Σαντορίνη κατά τη διάρκεια ή αμέσως μετά της περιόδου 1660 - 1613 π.Χ. Αυτή η ημερομηνία έρχεται σε αντίθεση με τις συμβατικές εκτιμήσεις που συνέδεσαν τις αιγαίες μορφές των εμπορικών αγαθών που βρέθηκαν στην Αίγυπτο και την Εγγύς Ανατολή με αιγυπτιακές επιγραφές και αρχεία, οι οποίες είχαν τοποθετήσει προ καιρού το γεγονός της έκρηξης περίπου το 1500 π.Χ.
Για να επιλύσει την απόκλιση, ο Μάνινγκ προτείνει να επανακαθορίσουμε Αιγαίες και Αιγυπτιακές χρονολογίες για την περίοδο 1700-1400 π.Χ. "Συστατικά μέρη της υπάρχουσας αρχαιολογικής χρονολόγησης είναι ισχυρά ενώ κάποια άλλα αδύναμα", παρατηρεί ο Μάνινγκ. Οι Μεσογειακοί πολιτισμοί (Μινωικός, Μυκηναϊκός και Ανατολίτικοι), αποτελούν θεμελιώδεις δομικές μονάδες για την ελληνική και την πρόωρη ευρωπαϊκή ιστορία. Τα νέα συμπεράσματα επιμηκύνουν την παρουσία των πολιτισμών κατά 100 χρόνια, μια κίνηση που θα μπορούσε να σημάνει συμμαχίες και διαπολιτισμικές επιρροές που προηγουμένως θεωρήθηκαν απίθανες. Τα νέα αποτελέσματα υποστηρίχτηκαν από μια μελέτη δενδροχρονολόγησης με άνθρακα-14, από το Δανό γεωλόγο Γουόλτερ Φρίντριχ, η οποία δημοσιεύεται στην ίδια έκδοση του Science. Ο Φρίντριχ χρονολόγησε ένα κλαδί ελιάς που κόπηκε κατά τη διάρκεια της έκρηξης, και το τοποθέτησε χρονολογικά στο τέλος του 17ο αιώνα π.Χ.
Το Science εκείνης της έκδοσης είχε στο εξώφυλλο φωτογραφία από τη Σαντορίνη
http://www.sciencenews.gr/newsn/index.php/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1/14-%CE%95%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%95%CE%B9%CE%B4%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/19-%CE%9C%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B7-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%AD%CE%BA%CF%81%CE%B7%CE%BE%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%A3%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%AD%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%BF%CF%87%CE%AE%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%87%CE%B1%CE%BB%CE%BA%CE%BF%CF%8D
http://www.sciencemag.org/content/vol312/issue5773/cover.dtl
Η ερευνητική ομάδα με επικεφαλή τον Στουρτ Μάνινγκ, καθηγητή των κλασικών αρχαιοτήτων και διευθυντή του Εργαστηρίου Δενδροχρονολόγησης Μάλκολμ και Κάρολιν Γουέινερ για την Αιγαία και Εγγύς Ανατολή, στο πανεπιστήμιο Κόρνελ, παρουσίασε τα συμπεράσματα της στην επιστημονική επιθεώρηση Science (28 Απριλίου 2006: Vol. 312. no. 5773, p. 548). "Τα συμπεράσματα της μελέτης τοποθετούν την έκρηξη στη Σαντορίνη προς το τέλος του 17ο αιώνα π.Χ., κι όχι 100 χρόνια αργότερα όπως πολύ θεωρούσαν. Αυτή η διαπίστωση ίσως οδηγήσει στην αναθεώρηση της πρόσφατης ιστορίας των Μεσογειακών Πολιτισμών, για την περίοδο του Χαλκού, που άκμασαν περίπου 3.600 έτη πριν", καταλήγει ο Μάνινγκ.
Στο ηφαίστειο της Σαντορίνης έγινε μια από τις μεγαλύτερες εκρήξεις στην ιστορία, έθαψε πόλεις αλλά άφησε αρχαιολογικά ευρήματα στην περιβάλλουσα περιοχή του Αιγαίου Πελάγους. Ως το σημαντικότερο γεγονός της δεύτερης χιλιετίας π.Χ., η έκρηξη της Σαντορίνης αποτελεί λογικό σημείο αναφοράς στην προσπάθεια των επιστημόνων να ευθυγραμμίσουν χρονολογικά τους δύο μεσογειακούς πολιτισμούς, αν και η ακριβής ημερομηνία της έκρηξης δεν ήταν γνωστή. "Η Σαντορίνη αποτελεί την προϊστορική Πομπηία του αιγαίου, μια χρονική κάψουλα, σημείο χρονολογικών αναφορών. Εάν μπορούσατε να την χρονολογήσετε, κατόπιν θα μπορούσατε να προσδιορίσετε έναν ολόκληρο αιώνα αρχαιολογικής εργασίας και κατασκευάσετε ένα απόλυτο χρονολόγιο", καταλήγει ο Μάνινγκ. Στην αναζήτηση του χρονικού αποτυπώματος αυτής της περιόδου, ο Μάνινγκ και οι συνεργάτες του ανέλυσαν 127 μετρήσεις άνθρακα-14 από δείγματα, συμπεριλαμβανομένων μερών δακτυλίων δέντρου και σπόρων συγκομιδής που συλλέχθηκαν στην Σαντορίνη, την Κρήτη, τη Ρόδο και την Τουρκία. Οι αναλύσεις αυτές, σε συνδυασμό με μια σύνθετη στατιστική ανάλυση, επέτρεψαν στους επιστήμονες να ορίσουν τις ακριβείς ημερολογιακές ημερομηνίες των πολιτιστικών φάσεων προς το τέλος της περιόδου του χαλκού. "Προς το παρόν, η ραδιοχρονολόγηση με τον άνθρακα-14 είναι ο μόνος άμεσος τρόπος χρονολογικού προσδιορισμού της έκρηξης", αναφέρει ο Μάνινγκ, ο οποίος τοποθετεί χρονικά των έκρηξη στη Σαντορίνη κατά τη διάρκεια ή αμέσως μετά της περιόδου 1660 - 1613 π.Χ. Αυτή η ημερομηνία έρχεται σε αντίθεση με τις συμβατικές εκτιμήσεις που συνέδεσαν τις αιγαίες μορφές των εμπορικών αγαθών που βρέθηκαν στην Αίγυπτο και την Εγγύς Ανατολή με αιγυπτιακές επιγραφές και αρχεία, οι οποίες είχαν τοποθετήσει προ καιρού το γεγονός της έκρηξης περίπου το 1500 π.Χ.
Για να επιλύσει την απόκλιση, ο Μάνινγκ προτείνει να επανακαθορίσουμε Αιγαίες και Αιγυπτιακές χρονολογίες για την περίοδο 1700-1400 π.Χ. "Συστατικά μέρη της υπάρχουσας αρχαιολογικής χρονολόγησης είναι ισχυρά ενώ κάποια άλλα αδύναμα", παρατηρεί ο Μάνινγκ. Οι Μεσογειακοί πολιτισμοί (Μινωικός, Μυκηναϊκός και Ανατολίτικοι), αποτελούν θεμελιώδεις δομικές μονάδες για την ελληνική και την πρόωρη ευρωπαϊκή ιστορία. Τα νέα συμπεράσματα επιμηκύνουν την παρουσία των πολιτισμών κατά 100 χρόνια, μια κίνηση που θα μπορούσε να σημάνει συμμαχίες και διαπολιτισμικές επιρροές που προηγουμένως θεωρήθηκαν απίθανες. Τα νέα αποτελέσματα υποστηρίχτηκαν από μια μελέτη δενδροχρονολόγησης με άνθρακα-14, από το Δανό γεωλόγο Γουόλτερ Φρίντριχ, η οποία δημοσιεύεται στην ίδια έκδοση του Science. Ο Φρίντριχ χρονολόγησε ένα κλαδί ελιάς που κόπηκε κατά τη διάρκεια της έκρηξης, και το τοποθέτησε χρονολογικά στο τέλος του 17ο αιώνα π.Χ.
Το Science εκείνης της έκδοσης είχε στο εξώφυλλο φωτογραφία από τη Σαντορίνη
http://www.sciencenews.gr/newsn/index.php/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1/14-%CE%95%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%95%CE%B9%CE%B4%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/19-%CE%9C%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B7-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%AD%CE%BA%CF%81%CE%B7%CE%BE%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%A3%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%AD%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%BF%CF%87%CE%AE%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%87%CE%B1%CE%BB%CE%BA%CE%BF%CF%8D
http://www.sciencemag.org/content/vol312/issue5773/cover.dtl
Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2010
Συνταγες Σαντορίνης
για να ξεκινήσουμε σιγά σιγά να ανακαλύπτουμε τον γαστρονομικό ( σύγχρονο και παλιό) πλούτο της Σάντορίνης. Θα σας μεταφέρω συνταγές και περιμένω διορθωση, διαφοροποίηση σχόλια!!!
Σφουγγάτο από τη Σαντορίνη
Είναι ένα είδος ομελέτας με κολοκύθια ή μια κολοκυθόπιτα χωρίς φύλλο, με αυγά.
Την πρωτοδοκίμασα άνοιξη στην Οία της Σαντορίνης από ντόπια μαγείρισσα, που την είχε αρωματίσει με μάραθο και τη συνόδευε με γιαούρτι.
Είναι, νομίζω, ένας ενδιαφέρων και γευστικός συνδυασμός.
Προετοιμασία: 30΄ – 40΄, Μαγείρεμα: περίπου 35΄
Υλικά (για 1 ταψί διαμέτρου 22 εκ.):
1 κιλό μικρά κολοκυθάκια, τριμμένα στο χοντρό μέρος του τρίφτη
1/2 κιλό ξερά κρεμμύδια, κομμένα σε ψιλά καρέ
3 κουτ. σούπας ελαιόλαδο + λίγο ακόμα για να αλείψουμε το ταψί
λίγο αλεύρι για το ταψί
10 αυγά, κατά προτίμηση βιολογικά
3 κουτ. σούπας φυλλαράκια φρέσκου δεντρολίβανου, ψιλοκομμένα, ή 1 φλιτζ. τσαγιού φύλλα δυόσμου ή άνηθου, ψιλοκομμένα (την άνοιξη δοκιμάστε το με μάραθο) – με διαφορετικά το καθένα αποτελέσματα
300 γρ. ξινομυζήθρα ή άλλο ξινοτύρι (ιδανικά από τις Κυκλάδες) ή φέτα μαλακιά (με ελαφριές αποκλίσεις στο γευστικό αποτέλεσμα)
100 γρ. γλυκιά γραβιέρα Νάξου ή άλλη γλυκιά γραβιέρα της αρεσκείας μας, τριμμένη
αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι
1/2 κουτ. σούπας πάπρικα γλυκιά (ή μισή-μισή με καπνιστή)
1 κουτ. σούπας σουσάμι, καβουρδισμένο σε ένα αντικολλητικό τηγάνι μέχρι να ροδίσει ελαφρώς (χωρίς λάδι ή άλλη λιπαρή ουσία)
1/2 κουτ. γλυκού μαυροκούκι (το βρίσκουμε στην αγορά στα μπαχαράδικα και ως μαυροσούσαμο. Εχει ευχάριστη, «ανατολίτικη» μυρωδιά και ελαφρώς υπόπικρη γεύση. Χρησιμοποιείται αρκετά στην Πόλη, κυρίως σε τσουρέκια αλλά και σε αλμυρές πίτες. Αν δεν το έχουμε ή δεν μπορούμε να το βρούμε, το παραλείπουμε)
Διαδικασία:
Βάζουμε τα τριμμένα κολοκύθια σε ένα σουρωτήρι, τα αλατίζουμε ελαφρώς και τα αφήνουμε στην άκρη, ώστε να «δράσει» το αλάτι και να αποβάλουν τα πολλά υγρά τους.
Σε ένα μεγάλο τηγάνι με βαρύ πάτο ή σε μια ρηχή κατσαρόλα ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο σε μέτρια φωτιά, βάζουμε τα κρεμμύδια, τα αλατίζουμε ελαφρώς και τα σοτάρουμε για 5 – 6 λεπτά μέχρι να μαραθούν λίγο και να γλυκάνουν. Τραβάμε το σκεύος από τη φωτιά και τα αφήνουμε να κρυώσουν.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 160° C. Λαδώνουμε ένα ταψί διαμέτρου 22 εκ., το πασπαλίζουμε με λίγο αλεύρι και τινάζουμε το ταψί ώστε να πέσει το περιττό αλεύρι (διαφορερικά δεν θα κάνει κρούστα από κάτω και θα μείνει άσπρο και μαλακό το σφουγγάτο).
Σε μια μεγάλη λεκάνη ρίχνουμε τα τριμμένα κολοκύθια αφού τα στύψουμε ελαφρώς στις χούφτες μας. Προσθέτουμε τα σοταρισμένα κρεμμύδια και την πάπρικα, ανακατεύουμε καλά, προσθέτουμε το μυρωδικό που επιλέξαμε και τη γραβιέρα και ανακατεύουμε και πάλι καλά. Χτυπάμε τα αυγά καλά μέχρι να αποκτήσουν ανοιχτόχρωμη απόχρωση και να αφρατέψουν (κατά προτίμηση στον κάδο του μίξερ με το σύρμα ή με το μίξερ χειρός). Ετσι και το σφουγγάτο θα γίνει αφράτο. Ρίχνουμε αμέσως τα χτυπημένα αυγά στο μείγμα κολοκυθιών-κρεμμυδιών και ανακατεύουμε προσεκτικά – δεν θέλουμε να «κάτσουν» τα αυγά. Τέλος, προσθέτουμε το ξινοτύρι ή τη φέτα, κομματιασμένα σε μικρά κομμάτια με το χέρι. Ανακατεύουμε και πάλι πολύ απαλά – δεν θέλουμε το μείγμα να ομογενοποιηθεί και να γίνει σαν λάσπη. Αδειάζουμε το μείγμα στο ταψί και στρώνουμε την επιφάνεια με μια σπάτουλα, ώστε να έχει παντού το ίδιο πάχος και να ψηθεί ομοιόμορφα. Πασπαλίζουμε με το σουσάμι και το μαυροκούκι (αν βάλουμε) και ψήνουμε για 25 – 35 λεπτά, μέχρι να πήξει το αυγό και να ροδίσει η επιφάνεια τοτ σφουγγάτου.
Αφήνουμε την πόρτα του φούρνου μισάνοιχτη για 15 λεπτά πριν ξεφουρνίσουμε το σφουγγάτο, ώστε να «σταθεί» λίγο. Σερβίρουμε και συνοδεύουμε με γιαούρτι, σαλάτα ντομάτα και, αν θέλουμε, με καπνιστό σολομό ή πέστροφα. Το σφουγγάτο τρώγεται και κρύο και μάλιστα, αν θέλουμε, μπορούμε να το αλείψουμε με γιαούρτι και να το πασπαλίσουμε με πάπρικα.
http://idiadromi.wordpress.com/2010/09/09/%CE%BA%CE%AC%CE%B8%CE%B5-%CF%80%CF%8C%CE%BB%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%AD%CE%B6%CE%B9-%CE%BC%CE%B1%CF%82-35/
Σφουγγάτο από τη Σαντορίνη
Είναι ένα είδος ομελέτας με κολοκύθια ή μια κολοκυθόπιτα χωρίς φύλλο, με αυγά.
Την πρωτοδοκίμασα άνοιξη στην Οία της Σαντορίνης από ντόπια μαγείρισσα, που την είχε αρωματίσει με μάραθο και τη συνόδευε με γιαούρτι.
Είναι, νομίζω, ένας ενδιαφέρων και γευστικός συνδυασμός.
Προετοιμασία: 30΄ – 40΄, Μαγείρεμα: περίπου 35΄
Υλικά (για 1 ταψί διαμέτρου 22 εκ.):
1 κιλό μικρά κολοκυθάκια, τριμμένα στο χοντρό μέρος του τρίφτη
1/2 κιλό ξερά κρεμμύδια, κομμένα σε ψιλά καρέ
3 κουτ. σούπας ελαιόλαδο + λίγο ακόμα για να αλείψουμε το ταψί
λίγο αλεύρι για το ταψί
10 αυγά, κατά προτίμηση βιολογικά
3 κουτ. σούπας φυλλαράκια φρέσκου δεντρολίβανου, ψιλοκομμένα, ή 1 φλιτζ. τσαγιού φύλλα δυόσμου ή άνηθου, ψιλοκομμένα (την άνοιξη δοκιμάστε το με μάραθο) – με διαφορετικά το καθένα αποτελέσματα
300 γρ. ξινομυζήθρα ή άλλο ξινοτύρι (ιδανικά από τις Κυκλάδες) ή φέτα μαλακιά (με ελαφριές αποκλίσεις στο γευστικό αποτέλεσμα)
100 γρ. γλυκιά γραβιέρα Νάξου ή άλλη γλυκιά γραβιέρα της αρεσκείας μας, τριμμένη
αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι
1/2 κουτ. σούπας πάπρικα γλυκιά (ή μισή-μισή με καπνιστή)
1 κουτ. σούπας σουσάμι, καβουρδισμένο σε ένα αντικολλητικό τηγάνι μέχρι να ροδίσει ελαφρώς (χωρίς λάδι ή άλλη λιπαρή ουσία)
1/2 κουτ. γλυκού μαυροκούκι (το βρίσκουμε στην αγορά στα μπαχαράδικα και ως μαυροσούσαμο. Εχει ευχάριστη, «ανατολίτικη» μυρωδιά και ελαφρώς υπόπικρη γεύση. Χρησιμοποιείται αρκετά στην Πόλη, κυρίως σε τσουρέκια αλλά και σε αλμυρές πίτες. Αν δεν το έχουμε ή δεν μπορούμε να το βρούμε, το παραλείπουμε)
Διαδικασία:
Βάζουμε τα τριμμένα κολοκύθια σε ένα σουρωτήρι, τα αλατίζουμε ελαφρώς και τα αφήνουμε στην άκρη, ώστε να «δράσει» το αλάτι και να αποβάλουν τα πολλά υγρά τους.
Σε ένα μεγάλο τηγάνι με βαρύ πάτο ή σε μια ρηχή κατσαρόλα ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο σε μέτρια φωτιά, βάζουμε τα κρεμμύδια, τα αλατίζουμε ελαφρώς και τα σοτάρουμε για 5 – 6 λεπτά μέχρι να μαραθούν λίγο και να γλυκάνουν. Τραβάμε το σκεύος από τη φωτιά και τα αφήνουμε να κρυώσουν.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 160° C. Λαδώνουμε ένα ταψί διαμέτρου 22 εκ., το πασπαλίζουμε με λίγο αλεύρι και τινάζουμε το ταψί ώστε να πέσει το περιττό αλεύρι (διαφορερικά δεν θα κάνει κρούστα από κάτω και θα μείνει άσπρο και μαλακό το σφουγγάτο).
Σε μια μεγάλη λεκάνη ρίχνουμε τα τριμμένα κολοκύθια αφού τα στύψουμε ελαφρώς στις χούφτες μας. Προσθέτουμε τα σοταρισμένα κρεμμύδια και την πάπρικα, ανακατεύουμε καλά, προσθέτουμε το μυρωδικό που επιλέξαμε και τη γραβιέρα και ανακατεύουμε και πάλι καλά. Χτυπάμε τα αυγά καλά μέχρι να αποκτήσουν ανοιχτόχρωμη απόχρωση και να αφρατέψουν (κατά προτίμηση στον κάδο του μίξερ με το σύρμα ή με το μίξερ χειρός). Ετσι και το σφουγγάτο θα γίνει αφράτο. Ρίχνουμε αμέσως τα χτυπημένα αυγά στο μείγμα κολοκυθιών-κρεμμυδιών και ανακατεύουμε προσεκτικά – δεν θέλουμε να «κάτσουν» τα αυγά. Τέλος, προσθέτουμε το ξινοτύρι ή τη φέτα, κομματιασμένα σε μικρά κομμάτια με το χέρι. Ανακατεύουμε και πάλι πολύ απαλά – δεν θέλουμε το μείγμα να ομογενοποιηθεί και να γίνει σαν λάσπη. Αδειάζουμε το μείγμα στο ταψί και στρώνουμε την επιφάνεια με μια σπάτουλα, ώστε να έχει παντού το ίδιο πάχος και να ψηθεί ομοιόμορφα. Πασπαλίζουμε με το σουσάμι και το μαυροκούκι (αν βάλουμε) και ψήνουμε για 25 – 35 λεπτά, μέχρι να πήξει το αυγό και να ροδίσει η επιφάνεια τοτ σφουγγάτου.
Αφήνουμε την πόρτα του φούρνου μισάνοιχτη για 15 λεπτά πριν ξεφουρνίσουμε το σφουγγάτο, ώστε να «σταθεί» λίγο. Σερβίρουμε και συνοδεύουμε με γιαούρτι, σαλάτα ντομάτα και, αν θέλουμε, με καπνιστό σολομό ή πέστροφα. Το σφουγγάτο τρώγεται και κρύο και μάλιστα, αν θέλουμε, μπορούμε να το αλείψουμε με γιαούρτι και να το πασπαλίσουμε με πάπρικα.
http://idiadromi.wordpress.com/2010/09/09/%CE%BA%CE%AC%CE%B8%CE%B5-%CF%80%CF%8C%CE%BB%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%AD%CE%B6%CE%B9-%CE%BC%CE%B1%CF%82-35/
Μέχρι 10 Μαρτίου 2011 επιτρέπεται το κυνήγι αγριοκούνελου σε Λήμνο και Θηρασία
Με απόφαση του υφυπουργού περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Θάνου Μωραΐτη επιτρέπεται, κατ’ εξαίρεση, το κυνήγι του αγριοκούνελου, λόγω υπερπληθυσμού, σε περιοχές της νήσου Λήμνου και της νήσου Θηρασίας καθώς προκαλεί αποδεδειγμένα εκτεταμένες ζημιές στις γεωργικές καλλιέργειες. Το κυνήγι θα γίνεται καθ’ όλο το 24ωρο, με την έναρξη της κυνηγετικής περιόδου του αγριοκούνελου το 2010 και μέχρι 10 Μάρτιου 2011.
Η υπουργική απόφαση υλοποιείται μετά από απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου αντίστοιχα, με τους εξής όρους και προϋποθέσεις:
•Η ρύθμιση του υπερπληθυσμού θα γίνει, αποκλειστικά και μόνο με το κυνήγι του αγριοκούνελου από ειδικά συνεργεία ομάδων κυνηγών που θα συγκροτήσει η αρμόδια Διεύθυνση Δασών Λέσβου και η Δ/νση Δασών Κυκλάδων αντίστοιχα με την παρουσία δασικού οργάνου ή έμπειρου, πεπειραμένου και με λευκό, σχετικό με τη θήρα, ποινικό μητρώο, κυνηγού, του οικείου κυνηγετικού συλλόγου, ως υπεύθυνο του συνεργείου.
•Ως περιοχές ρύθμισης ορίζονται αποκλειστικά αυτές που έχουν χαρακτηριστεί πληγείσες από την «Επιτροπή Διερεύνησης Προβλημάτων Αγριοκούνελου Λήμνου» και απεικονίζονται σε σχετικό χάρτη κλίμακας 1:50.000.
• Οι μέρες, οι ώρες και η περιοχή ρύθμισης καθορίζονται κάθε φορά με απόφαση της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας και απαγορεύεται η κυκλοφορία των πολιτών στις περιοχές αυτές κατά τη διάρκεια δράσης των συνεργείων.
•Για την αποφυγή πρόκλησης ατυχημάτων λαμβάνονται όλα τα μέτρα για την γνωστοποίηση της δραστηριότητας των συνεργείων όπως, ανακοινώσεις σε έντυπο τύπο, ραδιόφωνο, τηλεόραση, κινητοποίηση αρμόδιων φορέων κλπ. Επίσης, με τη συνδρομή όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και φορέων (αστυνομία, δήμοι, ενώσεις αγροτών, κυνηγετικές οργανώσεις κ.ά.) λαμβάνονται μέτρα επιτήρησης της περιοχής δράσης των συνεργείων ώστε να ελαχιστοποιηθεί η δυνατότητα προσβασιμότητας σε αυτήν.
Η απόφαση του υφυπουργού ελήφθη έχοντας, μεταξύ άλλων, υπόψη τα εξής:
•Το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια σε περιοχές της νήσου Λήμνου και της νήσου Θηρασίας υπερπληθυσμός του είδους Oryctolagus cuniculus (αγριοκούνελο) προκαλεί αποδεδειγμένα εκτεταμένες ζημιές στις γεωργικές καλλιέργειες, με συνέπεια να διαταράσσεται η οικονομική και κοινωνική ζωή της νήσου.
• Ότι οι αρμόδιες δασικές υπηρεσίες έλαβαν όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα, αρμοδιότητας τους, περιορισμού τόσο του πληθυσμού του αγριοκούνελου όσο και των επιπτώσεων στην αγροτική οικονομία χωρίς όμως να επιτευχθούν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.
•Το γεγονός ότι, παρόλα τα διαχειριστικά μέτρα που λήφθηκαν μέχρι σήμερα, ο πληθυσμός του αγριοκούνελου εξακολουθεί να προκαλεί μεγάλες ζημιές στο αμπελουργικό κεφάλαιο της Santo Wines, το οποίο είναι τμήμα των επιδοτούμενων αμπελώνων της ζώνης ΟΠΑΠ Σαντορίνης, προστατεύεται από τον κανονισμό 1405/2006 και από το Γεωργοπεριβαλλοντικό ΜΕΤΡΟ 3.15 «Διατήρηση Παραδοσιακού Αμπελώνα ΘΗΡΑΣ-ΘΗΡΑΣΙΑΣ», έχει χαρακτηριστεί ως είδος Ονομασίας Προέλευσης Ανώτερης Ποιότητας και ενισχύεται οικονομικά από το Ελληνικό δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση και, συνεπώς, απαιτείται η λήψη πρόσθετων μέτρων.
http://www.paseges.gr/portal/cl/tn/Environment/co/461f9f73-29ba-4d91-9d57-f6bd72a959a5
Η υπουργική απόφαση υλοποιείται μετά από απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου αντίστοιχα, με τους εξής όρους και προϋποθέσεις:
•Η ρύθμιση του υπερπληθυσμού θα γίνει, αποκλειστικά και μόνο με το κυνήγι του αγριοκούνελου από ειδικά συνεργεία ομάδων κυνηγών που θα συγκροτήσει η αρμόδια Διεύθυνση Δασών Λέσβου και η Δ/νση Δασών Κυκλάδων αντίστοιχα με την παρουσία δασικού οργάνου ή έμπειρου, πεπειραμένου και με λευκό, σχετικό με τη θήρα, ποινικό μητρώο, κυνηγού, του οικείου κυνηγετικού συλλόγου, ως υπεύθυνο του συνεργείου.
•Ως περιοχές ρύθμισης ορίζονται αποκλειστικά αυτές που έχουν χαρακτηριστεί πληγείσες από την «Επιτροπή Διερεύνησης Προβλημάτων Αγριοκούνελου Λήμνου» και απεικονίζονται σε σχετικό χάρτη κλίμακας 1:50.000.
• Οι μέρες, οι ώρες και η περιοχή ρύθμισης καθορίζονται κάθε φορά με απόφαση της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας και απαγορεύεται η κυκλοφορία των πολιτών στις περιοχές αυτές κατά τη διάρκεια δράσης των συνεργείων.
•Για την αποφυγή πρόκλησης ατυχημάτων λαμβάνονται όλα τα μέτρα για την γνωστοποίηση της δραστηριότητας των συνεργείων όπως, ανακοινώσεις σε έντυπο τύπο, ραδιόφωνο, τηλεόραση, κινητοποίηση αρμόδιων φορέων κλπ. Επίσης, με τη συνδρομή όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και φορέων (αστυνομία, δήμοι, ενώσεις αγροτών, κυνηγετικές οργανώσεις κ.ά.) λαμβάνονται μέτρα επιτήρησης της περιοχής δράσης των συνεργείων ώστε να ελαχιστοποιηθεί η δυνατότητα προσβασιμότητας σε αυτήν.
Η απόφαση του υφυπουργού ελήφθη έχοντας, μεταξύ άλλων, υπόψη τα εξής:
•Το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια σε περιοχές της νήσου Λήμνου και της νήσου Θηρασίας υπερπληθυσμός του είδους Oryctolagus cuniculus (αγριοκούνελο) προκαλεί αποδεδειγμένα εκτεταμένες ζημιές στις γεωργικές καλλιέργειες, με συνέπεια να διαταράσσεται η οικονομική και κοινωνική ζωή της νήσου.
• Ότι οι αρμόδιες δασικές υπηρεσίες έλαβαν όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα, αρμοδιότητας τους, περιορισμού τόσο του πληθυσμού του αγριοκούνελου όσο και των επιπτώσεων στην αγροτική οικονομία χωρίς όμως να επιτευχθούν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.
•Το γεγονός ότι, παρόλα τα διαχειριστικά μέτρα που λήφθηκαν μέχρι σήμερα, ο πληθυσμός του αγριοκούνελου εξακολουθεί να προκαλεί μεγάλες ζημιές στο αμπελουργικό κεφάλαιο της Santo Wines, το οποίο είναι τμήμα των επιδοτούμενων αμπελώνων της ζώνης ΟΠΑΠ Σαντορίνης, προστατεύεται από τον κανονισμό 1405/2006 και από το Γεωργοπεριβαλλοντικό ΜΕΤΡΟ 3.15 «Διατήρηση Παραδοσιακού Αμπελώνα ΘΗΡΑΣ-ΘΗΡΑΣΙΑΣ», έχει χαρακτηριστεί ως είδος Ονομασίας Προέλευσης Ανώτερης Ποιότητας και ενισχύεται οικονομικά από το Ελληνικό δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση και, συνεπώς, απαιτείται η λήψη πρόσθετων μέτρων.
http://www.paseges.gr/portal/cl/tn/Environment/co/461f9f73-29ba-4d91-9d57-f6bd72a959a5
Καλησπέρα....
Συγχωρέστε μου που την τελευταία βδομάδα δεν μπορώ να είμαι κοντά σας.... Εχουν προκύψει τεχνικά ζητήματα (pc) αλλά και ΠΟΛΛΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ που τρέχουν.... Θα επανέλθω όμως όσο πιο σύντομα γίνεται με πολλά θέματα!!!
Θέλετε ένα μικρό κουίζ που άπτεται των ερευνών;
Τί σχέση έχει η Αυστρία με τη Σαντορίνη το 1956;;;;
έχει κανείς απάντηση???
Θέλετε ένα μικρό κουίζ που άπτεται των ερευνών;
Τί σχέση έχει η Αυστρία με τη Σαντορίνη το 1956;;;;
έχει κανείς απάντηση???
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Οι Σαντορινιοί του Πειραιά και τα «σαντορινέικα» του Αγ.Νείλου Β μέρος…
Τις μεταπολεμικές δεκαετίες, οι Σαντορινιοί εφοπλιστές έχουν κυρίαρχο ρόλο στο μεγάλο λιμάνι και στη Πειραϊκή κοινωνία. Ο Λουκάς Νομικός α...
-
Έχοντας ως βάση το ανεκτίμητης αξίας βιβλιο « Η Σαντορίνη που χάνεται όπως τη βλέπουν οι μαθητές της Α Γυμνασίου 1985 - 1986" και προσ...
-
Μια από τις πιο συγκινητικές στιγμές στα έθιμα του Πάσχα στο νησί, είναι και αυτό που γίνεται κατά βάση σήμερα το βράδυ Μετά το Χριστός Ανέ...
-
Τις μεταπολεμικές δεκαετίες, οι Σαντορινιοί εφοπλιστές έχουν κυρίαρχο ρόλο στο μεγάλο λιμάνι και στη Πειραϊκή κοινωνία. Ο Λουκάς Νομικός α...