Σάββατο 20 Μαρτίου 2010

Eπιστολή Μητροπολίτη Θήρας κ. κ. Επιφανίου

Είναι από τις λίγες φορες που υπάρχει γραπτό κείμενο εκτός Μητροπόλεως ενός σεβαστού Ιεράρχη, όπως είναι ο Μητροπολίτης Θήρας κ.κ. Επιφάνιος. Mέσα από την εκκλησιαστική ιστοσελίδα www.romfea.gr υπάρχει απάντηση του Μητροπολίτη μας προς τον Μητροπολίτη Ηλείας για τους προβληματισμούς που κατέθεσε ο Μητρ.Ηλείας για την έκδοση Ημερολογίου αφιερωμένου στον Όσιο Παπουλάκο:
Σας πααραθέτω ένα μικρό απόσπασμα της επιστολής του Μητροπολίτη μας και σας συνιστώ να τη διαβάσετε όλη:

"Ουδέποτε εφαντάσθην, άγιε Ηλείας, ότι έμελλόν ποτε να απολογηθώ, διότι ο ευσεβής κλήρος και λαός της Μητροπόλεώς μου υπολήπτεται και διαφερόντως ευλαβείται τον Χριστοφόρον, δια την γόνιμον και καρποφόρον εν Θηρα κηρυκτικήν του δράσιν. Θα ήμην μάλιστα ο τελευταίος, όστις θα απέτρεπον το ποίμνιόν μου του να αποδίδη τιμήν εις άνδρα Χριστιανόν Ορθόδοξον και βεβαπτισμένον, έχοντα συνείδησιν των εαυτού πράξεων επιδείξαντα θαρραλέαν εμμονήν εις την χριστιανικήν πίστιν, διαπρύσιον κήρυκα του Ευαγγελίου, «διακριθέντα εις τα υπέρ της ορθοδοξίας ηρωϊκά αγωνίσματα και παθήματα αυτού και τον οσιοπρεπή καθόλου βίον αυτού»1 και μάλιστα ασυμβίβαστον και δια τούτο διωχθέντα αποινώς, συκοφαντηθέντα και περιορισθέντα υπό της τότε Ιεράς Συνόδου, διότι δεν συνεμορφώθη προς τας υποδείξεις αυτής.

Πάντα δε ταύτα καθ’ ην εποχήν και τούτο το γνωρίζομεν καλώς άλλοι εσιώπων, ίνα αρεστοί γένωνται τοις βαυαροίς δια να διατηρήσουν τας υψηλάς και πολυζήλους θέσεις.

Άλλωστε, Σεβασμιώτατε, πως είναι δυνατόν ημείς να έχωμεν το δικαίωμα να αποκαλούμεθα μεταξύ μας «άγιοι» και να κατηγορούμεθα διότι αποκαλούμεν «όσιον» έναν μοναχόν που και οσιοπρεπώς έζησε και οσιακώς εκοιμήθη 150 έτη πριν;

Η πως είναι δυνατόν να μην εκδηλώνεται υφ’ υμών οιαδήποτε αντίδρασις όσον αφορά εις οσίους άνδρας και γυναίκας ως ο Μακάριος ο Νοταράς, ο Εφραίμ της Νεας Μακρης η η Θεοδώρα της Άρτης οι οποίοι επίσης δεν έχουν αγιοκαταταχθεί η για συγχρόνους γέροντας ως οι αείμνηστοι Παΐσιος, Ιακωβος Τσαλίκης, Φιλόθεος της Παρου κ.λπ. εις τούς οποίους αποδίδεται ήδη ο τίτλος του οσίου και τιμώνται δεόντως εις τας Μητροπόλεις εις τας οποίας ανήκουν και να υπάρχη η καθ’ όλα αδικαιολόγητος αντίδρασις αύτη δια τον Χριστοφόρον ο οποίος τιμάται εις την Μητροπολιτικήν μας Περιφέρειαν;"


Για την υπόλοιπη επιστολή εδώ

Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010

" Επιτροπή Τουρισμού 1950" από το Κυκλαδικό Φως

Παρακάτω βρήκα μια μικρή ανάρτηση από το Κυκλαδικό Φως της κυρίας Τερζοπούλου, ( Ιανουάριος 2010),

Επιτροπή Τουρισμού εις Θήραν

Η Γενική Γραμματεία Τουρισμού προέβη εις το διορισμό Τοπικής Επιτροπής Τουρισμού εν Θήρα δια την παρακολουθησιν και επίλυσιν των αμεσωτέων Τουριστικών αναγκών της Νήσου. Μέλη της εν λόγω επιτροπή διορίσθησαν οι κ.κ. Αιδ. Ζαχαρίας Δουράτσος, Πατερούσης διευθυντής Υποκαταστήματος Εθνικής Τράπεζας Θήρας, Διαλυνάς Διοικητής Υποδιοικήσεως Χωροφυλακής Θήρας, Άγγελος Ζάνος Πρόεδρος Λιμενικής Επιτροπής, Ευθύμιος Κουτσογιαννόπουλος, Πέτρος Δημ. Νομικός. Ευάγγελος , Γρίβας και ενός αντιπροσώπου της κοινότητας Θήρας. Η Επιτροπή εχρηματοδοτήθηκε με ποσό 10 εκ. δρχ δια το πρώτον εξάμηνο του έτους 1950


Παναγιά η Πλατσανη στην Οία

Παρασκευή, 19 Μαρτίου 2010

Σύναξη της Παναγίας της Πλατσανής στην Οία της Σαντορίνης

Ο Ιερός Ναός της Παναγίας της Πλατσανής είναι αφιερωμένος στον Ακάθιστο Ύμνο της Υπεραγίας Θεοτόκου.
Το έτος 626 μ.Χ. αμέτρητες ορδές Αράβων και Περσών περικύκλωσαν την Κωνσταντινούπολη, όμως οι ελάχιστοι υπερασπιστές της ενθαρρυνόμενοι από τον Πατριάρχη Σέργιο και βοηθούμενοι από την Παναγία, κατόρθωσαν να αποκρούσουν τους επιδρομείς. Ύστερα από τη νίκη αυτή όλοι οι κάτοικοι της Κωνσταντινούπολης συγκεντρώθηκαν στο ναό της Παναγίας των Βλαχερνών, και όλη τη νύκτα έψαλαν τον Ακάθιστο Ύμνο ευχαριστώντας Την για την Προστασία της πόλεως. Οι εκκλησιαζόμενοι όλη τη νύκτα έψαλαν χωρίς να καθίσουν, γι αυτό και ο ύμνος ονομάστηκε «Ακάθιστος».
αρχικά ο Ιερός Ναός της Παναγίας της Πλατσανής ήταν κτισμένος στην άκρη του χωριού μέσα στο κάστρο, εκεί που σήμερα όλοι οι επισκέπτες της Σαντορίνης μαζεύονται καθημερινά για να απολαύσουν το καταπληκτικό ηλιοβασίλεμα της Οίας. Με τον καταστροφικό σεισμό όμως της 9ης Ιουλίου 1956 μ.Χ. ο Ναός γκρεμίστηκε και επειδή το έδαφος στο σημείο αυτό δεν είναι σταθερό η εκκλησία ξανακτίστηκε στο κέντρο του χωριού.
Η παράδοση αναφέρει ότι η εικόνα της Παναγίας που βρίσκεται στο τέμπλο βρέθηκε στη θάλασσα. Κάποιος ψαράς την ώρα που ψάρευε είδε καταμεσής στο πέλαγος ένα φως που έμοιαζε με αναμένο καντήλι. Πηγαίνοντας κοντά είδε την εικόνα της Παναγίας η οποία όμως όσο την πλησίαζε απομακρυνόταν. Τότε ειδοποίησε τους ιερείς και τους κατοίκους του χωριού οι οποίοι με δεήσεις και παρακλήσεις, με θυμιάματα και λαμπάδες κατέβηκαν στον αιγιαλό και με ευλάβεια μεγάλη μετέφεραν την εικόνα σε εκκλησία του χωριού. Την άλλη μέρα όταν πήγε να ανάψει τα καντήλια ο ιερέας δεν βρήκε στο Ναό τη νεοφανή εικόνα. Ύστερα από έρευνες αρκετών ωρών η εικόνα βρέθηκε στα τείχη του κάστρου απ’ όπου μεταφέρθηκε πάλι στο Ναό. Αλλά και πάλι την επόμενη μέρα οι κάτοικοι τη βρήκαν στο κάστρο, τη μετέφεραν ξανά στο Ναό και έτσι ακολούθησε πολλές φορές η μεταφορά μέχρι που οι κάτοικοι αποφάσισαν να συνεισφέρουν όλοι για να κτιστεί η εκκλησία στο μέρος όπου η ίδια η Παναγία είχε διαλέξει για να βλέπει τις θάλασσες από όπου είχε έρθει και για να ευλογεί τα ιστιοφόρα που ξεκινούσαν να φύγουν για τα μακρινά τους ταξίδια. Το όνομα «Πλατσανή» της το έδωσαν από το θόρυβο «πλατς - πλατς» που έκαναν τα κύματα όταν κτυπούσαν την εικόνα στη θάλασσα όπου βρέθηκε.
Όλα τα Ιερά σκεύη είναι αφιερώματα ευσεβών Οιατών, κυρίως ναυτικών, για να τους προστατεύει στα ταξίδια τους. Τα περισσότερα από αυτά προέρχονται από την Ορθόδοξη Ρωσία, όπου με τα ιστιοφόρα τους μετέφεραν το φημισμένο κρασί της Σαντορίνης. Το τέμπλο είναι ξυλόγλυπτο. Υπάρχει πάνω σ’ αυτό η χρονολογία 1820 μ.Χ. η οποία όμως είναι πιθανόν η χρονολογία επιχρύσωσής του, γιατί η κατασκευή του τοποθετείται από τους ειδικούς πολύ παλαιότερα. Η Αγιογράφηση του ναού έγινε σε τρία στάδια από Θηραίους αγιογράφους.


Προσθήκη στην Ανάρτηση

Ανακάλυψα φωτογραφικό υλικό από διαφορους "κατασκόπους" στο νησί... χεχεχε

ο κύριος Δελαμάνης στη σελίδα www.tournews.gr έχει προσθέσει και φωτογραφίες από το πανηγύρι.......
Σε λίγο καιρό θα υπάρχει και βίντεο!


Προσθήκη Μάιος ೨೦೧೦

Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010

Aτομα με σωματική αναπηρία - Σαντορίνη

το κείμενο αυτό με την ελπίδα ότι θα του αρέσει το αφιερώνων στον ταλαιπωρημένο από τους συνανθρώπους μας στη Σαντορίνη Μιχάλη Δαμασκηνό.

έχει τύχει να παρατηρήσω πολλά άτομα με σωματική αναπηρία στη Σαντορίνη και πάντα αναρωτιόμουνα " Πως την χαίρονται τη Σαντορίνη αυτη η ομάδα των ανθρώπων;" Έχει τύχει να συζητήσω πάνω στο ζήτημα αυτό με κάποιους από αυτους. Και όλοι μου έχουν πει: "Απλά πράγματα θέλει το νησί αυτό για να μπορούμε και εμείς να την χαρούμε τη Σαντορίνη.....
Αλήθεια τι να σημαίνει απλό σε αυτή την περίπτωση ;
Μήπως σημαίνει σεβασμός στην ομάδα αυτή από όλους? Για πχ σε μερικά σημεία, αν υπάρχουν επίσημα, θέσεις parking για τα άτομα αυτά, μήπως να τις σεβόμαστε? Μήπως για πχ να έμπαινε και καμια μπάρα σε μέρη που θα έπρεπε να υπάρχει; Μήπως για πχ κάποια σημεία των χωριών και των πόλεων να φτιαχνούν έτσι ώστε κάποια στιγμή να δούμε περι τα 20 ας πούμε άτομα με καροτσίδιο να μετακινούνται σαν μια μικρή εκδρομή; Δεν μπορούμε να κάνουμε απλά πράγματα έτσι ώστε να καλυτερεύσουμε τη δική τους ζωή;
όταν ρώτησα για να πάρω μερικές πληροφορίες μου είπαν ότι όσοι με αναπηρικό καροτσίδιο θέλουν να διασχίσουν την κεντρική πλατεία των Φηρών πρέπει να είναι "ειδικοί" στο άθλημα αυτό.....Αγαπητε Δήμαρχε και Πρόεδρε της Οίας με τα των αιρετών μελών των Συμβουλίων σας....... μια μικρή χάρη ενός τρελλού! όταν κάνετε δημόσια έργα ας σεβαστείτε λίγο περισσότερο τα άτομα αυτα... Ξέρετε τι εννοώ!!!

Θα μπορούσαν κάποια στιγμή οι άρχοντες του νησιού μας να κάνουν ιδιαίτερες εκδηλώσεις αφιερωμένες στα άτομα αυτά οι οποίες θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν την ξενάγηση στο νησί, ή οτιδήποτε άλλο


Και πάμε σ ένα άλλο θέμα : Αλήθεια ξέρετε ότι κάθε ιδώτης που επινοικιάζει χώρους στις παραλίες οφείλει να έχει μια μπάρα ειδική για τα άτομα αυτα?? Δεν έχει γεμίσει το νησί από τέτοιες μπάρες μήπως τυχόν να βγάζαμε καμία εεε? τι λέτε ;Θα μπορούσαμε τουλάχιστον να κάναμε πιο εύκολη την πρόσβασή τους στη Θάλασσα ?έτσι με μερικες ειδικές μπάρες!!


Ξέρετε τι σκεφτόμουνα ότι θα μπορούσε να γίνει ένα άλλο μουσείο στο νησί με εντίγραφα ή τα κυριότερα από τα εκθέματα από άλλα μουσεία και από την ιστορία του νησιού αλλά να είναι λειτουργικό και προσβάσιμο για όλες τις ιδιαίτερες ομάδες πληθυσμού μεταξύ αυτών και τα άτομα με σωματική Αναπηρία!!!

Το βασικότερο όμως όλων είναι να δείχνουμε ότι είμαστε άνθρωποι!!!! Αυτό μπορεί απλά να φανεί από μερικές κινήσεις μέχρι και από το να μην κατηγορούμε αδικα συμπολίτες με σωματική αναπηρία....
Πολλές φορές η σωματική αναπηρία είναι λιγότερη από την ψυχική .......


Οφείλουμε κάποια στιγμή να μπούμε μπροστά και σ αυτο το επίπεδο στο νησί... να δείξουμε τι αξίζουμε!!!

Τρίτη 16 Μαρτίου 2010

Επι του Αθλητισμού.......

Πριν από λίγες ημέρες εντόπισα την παρακάτω ανάρτηση από το, ιδιαίτερα έξυπνο για τα σχόλια και όχι μόνο ιστολόγιο exoumekaileme.blogspot.com.


Μου λέτε καμιά φορά, αν «σοβαρολογώ» σε μερικά πράγματα που λέω και γράφω.
Και απαντώ «σ
χεδόν». Στο σχεδόν άλλωστε δεν είναι πολλά πράγματα που (μας) συμβαίνουν;
Τώρα πχ αναρωτιέμαι αν η εικονιζόμενη μπορεί να χαρακτηριστεί "παιδική χαρά".
Μπορείς όμως να την πείς «σχεδόν» παιδική χαρά...

το μονο σίγουρο είναι οτι βρίσκεται στο Εμπορείο...

έχω αν μου επιτρέπετε να παρατηρήσω τα εξής:

Στη Σαντορίνη έχουμε ένα νέο κόσμημα, αναφέρομαι στο Δημοτικό Γυμναστήριο, το οποίο πρέπει να το αξιοποίησουμε στο έπακρον! Έχω όμως να κάνω μερικές γενικές επισημάνσεις:
αλήθεια τόσο μεγάλη ανάγκη υπήρχε για το χειμώνα και για όλο το χρόνο Γήπεδο Τέννις στη Σαντορίνη ;Είναι ποτέ δυνατόν να γίνεται γήπεδο Τέννις σ ένα χωριό πανεμόρφο ( Μεγαλοχωριο) αλλά στο οποίο σιγά μην έρθει το χειμώνα κάποιος νέος για πχ από το Ημεροβίγλι στο Μεγαλοχωριο για να παίξει τέννις? Δεν είχε τι άλλο να κάνει ο κυριος Μανώλης, που μπορεί να μην έχει βγάλει το δημοτικό και μένει κοντά και είπε ας πάω μέχρι το γήπεδο ΤΕΝΝΙΣ να γυμναστώ!!!.....
Επίσης για πχ: η πανέμορφη και αντάξια του χωριού που ανήκει παιδική χαρά του Εμπορείου.... Τι υπέροχο θέαμα για μικρά Παιδιά!!!!
Δεν θα μπορούσε να γίνει για πχ στη θέση της μικρής παιδικής χαράς και του υπέροχου γηπέδου τέννις ένα μικρό κολυμβητήριο για τα παιδια?? Η ένα γυμναστήριο κανονικό δημοτικό?? γιατί να μην πρωτοτυπήσει στο ελάχιστο η Σαντορίνη?Δεν λέω ότι δεν γίνεται δουλειά στον τομέα αθλητισμού ( ίσα ισα ποδόσφαιρο - Δημοτικό Γήπεδο κ.ο.κ) αλλά τα δυο μικρά παραδείγματα αναδεικνύουν τη σημασία της ΣΩΣΤΗΣ δουλειάς....Θα μπορούσε για πχ να υπάρχει ένα μικρό δημοτικό γυμναστήριο στο Εμπορείο και άλλο ένα στο Ημεροβίγλι έτσι ώστε όσοι θέλουν μ ένα μικρό τίμημα να αθλούνται υπο την καθοδηγήση ειδικών!!!Ή ύπαρξη ενος κολυμβητηρίου θα είναι χρήσιμη τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους επισκέπτες του νησιού. και θα μπορούσε να μπει και σε οδηγούς ταξιδιωτικούς. Δεν κατάλαβα δλδ που είναι το κακό?
Δεν θα μπορούσε η Σαντορίνη να δημιουργήσει για πχ περιπατιτικές ομάδες έτσι ώστε οι μαθητές, οι νέοι και όποιος άλλος επιθυμεί να περπατήσει στα ρυμίδια για πχ της Καλντέρας ή να μάθει και τις ομορφιές των άλλων χωριών? Δεν αναφέρομαι στην ύπαρξη Περιβαλλοντικής ομάδας μαθητών η οποία θα μπορούσε να συμβάλλει αλλα στο πολύ απλό 10 - 20 άνθρωποι ΟΜΑΔΙΚΑ να ξεκινήσουν τη βόλτα τους από την Οία μέχχρι το Ημεροβίγλι ή και ανάποδα!!! Με αυτό τον τρόπο και θα αθληθούν ομαδικά, και θα γνωρίσουν τις ομορφιές του νησιού και θα μάθουν πιθανώς κάτι ιστορικό κ.ο.κ.

Φοβάμαι όμως ότι και αυτο το κομμάτι εντάσσεται στην έννοια της μικροπολιτικής σε κάποιες περιπτώσεις ( Δήμου και Κοινότητας) [ και ας με κατανοήσουν οι φίλοι μου στο Δήμο και στην Κοινότητα]... Δεν νομίζω όμως ότι η διαφορά στον τομέα του αθλητισμού της Σαντορίνης ( Δήμος - Κοινότητα) είναι ένα γήπεδο τέννις??Ελπίζω ο χρόνος να με διαψεύσει...

Δευτέρα 15 Μαρτίου 2010

Koτσάκια από το Λαογραφικό Όμιλο Σαντορίνης

Καλημέρα καλη βδομάδα.. Κατά τη διάρκεια τηλεοπτικού γυρίσματος, ο Λαογραφικός Όμιλος Σαντορίνης τραγουδάει και χορεύει δίστιχα της Σαντορίνης ( της αγάπης, και της βεγγέρας). Στο βιολί διακρίνονται οι Δημήτρης Νομικός ( Μανολίτσος) και Μαθιός Μαρκουλής. Στο λαούτο ο Μπάμπης Μαρκουλης.και ο Λουκάς Δρόσος ενώ στο κλαρίνο ο Χαράλαμπος Καραμολέγκος

Οι Σαντορινιοί του Πειραιά και τα «σαντορινέικα» του Αγ.Νείλου Β μέρος…

Τις μεταπολεμικές δεκαετίες, οι Σαντορινιοί εφοπλιστές έχουν κυρίαρχο ρόλο στο μεγάλο λιμάνι και στη Πειραϊκή κοινωνία. Ο Λουκάς Νομικός α...