Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2010

Ρουμς τουαλέτ


Του Αρτέμη Καφιέρη Α2
Περιοδικό «Τυποθήρας»[1], τεύχος 3ο Ιούλιος 1998 ( τριμηναίο Μαθητικό περιοδικό του Γυμνασίου Θήρας)

Ύστερα από ένα εννιάωρο  που θα βγεις στ καράβικουραστικό ταξίδι Πειραια-Σαντορίνη φτάνεις ζαβλακωμένος στο λιμάνι του Αθηνιού κι από την πρώτη στιγμη, το μόνο πράγμα που προφταίνεις να αντικρύσεις είναι ένα πλήθος μικροκρυμμένων ανθρώπων πίσω από άσπρες ταμπέλες που γράφουν Rooms to let και τους ίδιους να φωνάζουν σε άπταιστα Ἁγγλικα: «Ρουμς τουαλέτ, κομ ιν ουρ μπους»( rooms to let come in our bus). Οι επιβάβετες που…τους βρίσκει «το κακό»δεν είναι τόσο οι ….ελληνικής καταγωγής όσο οι ξένοι τουρίστες ( που δέχονται την επίθεση των βαρβάρων).
Οι ρουματζήδες ( λέξη ελληνικόττατη από το Room + σχετική κατάληξη) είναι ευγενικό και πολιτισμένο είδος ανθρώπων που πέφτει απάνω στον άμοιρο τουρίστα και τον αρπάζει ( για να μην προλάβει και τον βουτήξει…ο συνάδελφος_) από όπου μπορεί:από το γιακά, από το λαιμό, από το μανίκι. Ακόμα και από τη μύτη αν είναι μεγάλη!. Γι αυτό και οι Αρμένιοι δεν έρχονται Σαντορίνη με το πλοίο. Μόνο με το αεροπλάνο. Όσο για τους ρουματζήδες; Ζούνε και αυτοί το δικό τους δράμα. Ξέρεις τι είναι τους μισούς μήνες του χρόνου να τους περνάς μέσα σε πουλμανάκι, ανεβοκατεβαίνοντας στον Αθηνιό κάθε τρεις και λίγο, να παθαίνεις 2 θερμοπληξίες το 24 ώρο από το ξεροστάλιασμα στον ήλιο ή να ξενυχτάς όλο το βράδυ στο λιμάνι, σκουντουφλώντας πάνω στο τιμόνι ή ξαπλωμένος κατάχαμα πάνω σε μία ψάθα και με το μάτι μισάνοιχτο να μη φτάσουν  οι τουρίστες και σου τους πάρουν άλλοι; Άσε εκείνο το μαρτύριο να τρως αγκωνιές, σπρωξιές, κλωτσιές για να πάρεις τον πελάτη από ποιόν;από το φίλο σου, τον αδερφό σου, το  γείτονά σου που το καλοκαίρι γίνεται εχθρός σου αφού πάει να σου αρπάξει τον τουρίστα «το δικό σου».
Άσχημα τα πράγματα εκεί κάτω στον Αθηνιό. Ειδικά για τους τουρίστες. Διότι οι Ρουματζήδες αγώνα κάνουν μέχρι εσχάτως για το μεροκάματο. Ο άμοιρος όμως και ανυποψίαστος τουρίστας που φτάνει στο νησί, τι χρωστάει με το που θα πατήσει το πόδι του στη στεριά να το φορτώσουν σηκωτό στα καμιόνια ( άντε καλά στα πουλμανάκια) λες και τον πάνε ισοβίτη στις φυλακές του Αλκατράζ;Και ναι μεν μπορεί κάποιοι από αυτούς να γελάνε και να το διασκεδάζουν το πράγμα. Πολλοί όμως αγανακτούν και εξοργίζονται ύστερα από τα πρώτα βλέμματα απορίας και έκπληξης.
Και στο κάτω κάτω ρε παιδιά εσείς τη φτιάξατε την παρεξήγηση:Μπορεί να θέλουν οι άνθρωποι ρουμ τουαλέτ;Για σκεφτείτε το :σε τουαλέτα θα πάνε να κοιμηθούνε;


[1] Το kallistorwntaς έχει ύστερα από δώρο στη διάθεσήτου ένα από τα καλύτερα για μένα τεύχη σχολικών περιοδικών. Αναφέρομαι στον «Τυποθήρα»του 1998 . Πάντα αναφερόμενος στην πηγή θα σας παρουσιάσω τα τέσσερα βασικότερα άρθρα μιας και θεωρώ χρήσιμο και αναγκαίο ναγίνει αυτή η αντιγραφή.


Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2010

Το Super Cup Βολλευ στον Ολυμπιακό....από τη Σαντορίνη



να γιατί η Σαντορίνη μπορεί να πρωτοστατήσει παντού...........!!!Μπράβο στους οργανωτές!!
Αρτεμία αφιερωμένο το βίντεο.....


Παρκουρ στη Σαντορίνη........








αχ αυτό το νησί τίσου βγάζει να κάνεις χααχαχ

H Λαογραφία της Σαντορίνης

εκπομπή  αφιέρωμα στη Σαντορίνη της Γουλιελμίας -Συρίγου Μονιούδη, στο ραδιοφωνικό παραγωγό Βασίλη Μέτο, και στην εκπομπή του "Θάλασσα και Παράδοση".

Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2010

Δον Νίκος Κοκκαλάκης ( 1926 -2010):ΈναςΣαντορινιός τόσο....διαφορετικός

Δον Νίκος Κοκκαλάκης
Γεννήθηκε στις 5 Νοεμβρίου 1926, γιος του Στέφανου και της Φλώρας Κοκκαλάκη. Τελείωσε το δημοτικό το 1937, μετά πήγε 2 χρόνια στο Ημιγυμνάσιο Θήρας. Για την Τρίτη Γυμνασίου έπρεπε να πάει σε άλλο σχολείο εκτός Σαντορίνης. Είχε πάντα από μικρός την κλήση της ιεροσύνης. Το ιεροσπουδαστήριο Αθηνών που λειτουργούσε στην οδό Σίνα, στο Λεόντειο των Μαριανών Αδερφών έκλεισε το 1939 και θα επαναλειτουργούσε τον Σεπτέμβριο του 1940 ε την έναρξη του νέου σχολικού έτους στην οδό Μιχ. Βόδα, στη Μονή Ιησουιτών. Το Σεπτέμβριο του 1940, ο Νίκος έφυγε με τον πατέρα του για την Αθήνα. Το ιεροσπουδαστήριο όμως δεν άνοιξε. Έπρεπε να γραφτεί στο γυμνάσιο γι αυτό φύγανε για την Νάξο. Ενεγράφη στη 3η τάξη του Γυμνασίου Νάξου και έμεινε οικότροφος σε φιλικό σπίτι.  Στην αρχή του πολέμου επιστρέφει αναγκαστικά στη Σαντορίνη, όπου και κάνει κατ οίκον μαθήματα. Τον Απρίλιο του 1945 βγαίνει μια απόφαση από το Υπουργείο παιδείας ότι οι κατ οίκον διδαχθέντες μπορούν να δώσουν εξετάσεις και να περάσουν μία ή δύο τάξεις. Μετά από δυσκολίες πολλές στο ταξίδι, ο Νίκος μαζί με τους Άγγελο Παπαδόπουλο και Ντίνο Πλατή καταφθάνουν στη Σύρο, όπου πήραν ενδεικτικό της 6ης Γυμνασίου. Το Σεπτέμβριο του 1945 άνοιξαν τα σχολεία και ο Νίκος έφυγε για την Αθήνα. Γράφει στο Ημερολόγιό του: «Την 25η Σεπτέμβριου λοιπόν εγκατέλειψα την πατρική μου οικία δια έναν υψηλό σκοπό που από τόσα έτη επεδίωκα….». Μετά από ένα χρόνο φεύγει για τη Ρώμη για την Ουρβάνειο Ιερατική Σχολή.
Στις 20 Δεκεμβρίου 1952 χειροτονήθηκε ιερέας στη Ρώη. Η χειροτονία του έγινε στο παρεκκλήσι της Σχολής που σπούδαζε. Ο δον Νίκος πια, γύρισε στην Ελλάδα τον Ιούλιο του 1954. Την επόμενη της αφίξεώς του τέλεσε λειτουργία στον Άγιο Διονύσιο . Στις 18 Ιουλίου 1954 ο δον Νίκος φεύγει για Σαντορίνη. Έφθασε την άλλη μέρα το πρωι. Μεγάλη υποδοχή στο νησί είχε να έρθει Καθολικός παπάς από το 1910. Έγινε Λειτουργία στο Ντώμο. Ενώ μετά από ένα χρόνο διορίζεται και επίσημα εφημέριος της Σαντορίνης.
Το 1963 ίδρυσε Σχολή Ταπητουργίας στη Μονή Αδελφών του Ελέους. Άρχισε με πέντε κορίτσια και έφθασε τα πενήντα. Έφτιαχναν χαλιά σε χειροκίνητους αργαλειούς. Η αμοιβή τους ήταν ανάλογη με την εργασία τους. Όταν αποφοιτούσαν έπαιρναν δώροέναν αργαλείο και νήματα για ένα χαί. Το ταπητουργείο λειτούργησε 28 χρόνια .
Το 1980  ανέλαβε τη διεύθυνση του Πνευματικού Κέντρου Μεγάρου Γκύζη, με υπεύθυνη των εκδηλώσεων την Τερέζα Κοκκαλάκη. Την ίδια χρονια η Αγία Έδρα του ανέθεσε την Διεύθυνση των Ποντιφικών Ιεραποστολικών Έργων Ελλάδα.  Το Μαϊο του 1989 εκδίδει το πρώτο ενημερωτικό δελτί με τίτλο Ιεραποστολική  Συνεργασία για τη διάδοση του Ευαγγελίου.
Διετέλεσε επί 25 και πλέον χρόνια επίτιμος Πρόξενος της Γαλλίας στη Σαντορίνη, για την οποία δραστηριότητά του τιμήθηκε από τη Γαλλική Κυβέρνηση το 2002 με το Παράσημο του Ιππότη Της Αξίας.
Στις 20 Δεκεμβρίου 2003 συμπλήρωσε 50 χρόνια ιεροσύνης. Την ημέρα αυτή την πέρασε με προσευχή και συλλογή. Οι Δομηνικανίδες αδερφές του τραγούδησαν τους παρακάτω στίχους:
[..] Αυτές εδώ οι αδερφές, σας λέμε ευχαριστώ, χίλια ευχαριστώ για την ανιδιοτελή προσφορά του εαυτού σας, και για την απέραντη βοήθεια σας῾…..[..]]

Ο Επίσημος Εορτασμός των 50 χρόνων έγινε την 1η Αυγούστου 2004

Έφυγε στις 14 Οκτ. 10


Πηγή:Η Σαντορίνη και η Οικογένεια Κοκκαλάκη ( 1805 -2005), του Γιάννη Κοκκαλάκη
φωτογραφία: Δημήτρης Πράσσος


Υ.Γ. kallistorwntas:
Μια πολύ ξεχωριστή παρουσία, Ανθρώπου, Ιερέα, Φίλου, Καθοδηγητή. Δεν σε ένοιαζε η διαφορά στο δόγμα όταν μίλαγες με τον Δον Νίκο. Εκείνος όλα αυτά τα χρόνια προσπάθησε να  κυριαρχήσει στο νησί η εσωτερική –θρησκευτική Ηρεμία. Κοντά στον Πολιτισμό ( εκδηλώσεις Μεγάρου Γκύζη κ.ο.κ), κατέγραφε πολλά γεγονότα της ζωής του ( το Ημερολόγιο του από το οποίο μπορούμε να λάβουμε πολλές πληροφορίες για τη σύγχρονη ιστορία του νησιού θα μπορεί κάλλιστα να θεωρηθεί πηγή γνώσεων για τους μελλοντικούς ερευνητές), Κοντά στον Άνθρωπο, Κοντά στην Πρόνοια. Ιδιαίτερο έργο στους φτωχούς –απόρους  ( κ.ο.κ), Βοήθησε ενεργά και στο θέμα του χώρου για το Νέο Νοσοκομείο Θήρας, όπως και στο Γηροκομείο που έχει ξεκινήσει η Καθολική Συνοικία, Κοντά στους Νέους, Κοντά στην Παράδοση. Κοντά στην Πίστη. Κοντά στην Ορθόδοξη εκκλησία της Σαντορίνης….
Ένας Σαντορινιός τόσο διαφορετικός…….

Δον Νίκο καλό σου ταξίδι:Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχισμένοι όσοι σε γνωρίσαμε από κοντά, όσοι ακούσαμε τις κουβέντες σου για τη Θρησκεία, για την Πίστη, για τη Σαντορίνη.


ENHMEΡΩΣΗ 26 οΚΤΩΒΡΙΟΥ 2010: http://www.cen.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=750&Itemid=119 ( Δείτε ότι αναφέρει η επίσημη ειδησεογραφική εκκλησία για την Καθολική Εκκλησία στην Ελλάδα)


 

Καλό κατευόδιο Ντον Νίκο

Εδώ και λίγες ώρες η Σαντορίνη θρηνεί έναν ιδιαίτερα σημαντικό Άνθρωπο και Ιερέα...Ο Επι 50 και πλέον χρονια ιερέας των καθολικών Δον Νίκος Κοκκαλάκης δεν είναι πια κοντά μας.. Η εξόδιος ακολουθία θα γίνει τις επόμενες ημέρες στην Καθολική Μητρόπολη Ένας απλός ιδιαίτερα ευγενικός άνθρωπος πάντα προσιτός, και ιδιαίτερα ευγενικός σε όλους.   Καλό ταξίδι ΝτοΝίκο μας ...είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι όσοι σε γνωρίσαμε!! Σε λίγο καιρό θα σας έχω και επιπλέον πληροφορίες - ανταποκρίσεις κ.ο.κ !!και σχόλια για τον τόσο ιδιαίτερο...ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟ

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΑΡΧΑΙΩΝ, ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΟΙΑΣ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΑΡΧΑΙΩΝ, ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΟΙΑΣ
(Κοινοτικό Κατάστημα Οίας)

Η Κοινότητα Οίας, η Κοινοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Οίας και η "Μουσουργεία Ημετέρα" (ΑΣ.Μ.Κ.Ε.)
εγκαινιάζουν το Μουσείο Αρχαίων, Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μουσικών Οργάνων Οίας,
 στο Κοινοτικό κατάστημα Οίας,
με την παρουσίαση της συλλογής του κ. Χριστόδουλου Χάλαρη.

Τα εγκαίνια πραγματοποιούνται την
Κυραική 17 Οκτωμβρίου 2010, ώρα 12:00, είσοδος ελεύθερη.



Είστε/Είμαστε όλοι καλεσμένοι.


Υ. Γ. Ελπίζω και εύχομαι ολόψυχα και αυτός ο νέος χώρος πολιτισμού στο νησί να υποστηριχθεί από όλους!!!! συνέχεια.......

Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2010

Αγία Ειρήνη, Σαντορίνη και Εικονολατρία

Santa Irene
ΜεσοΒυζαντινός ναός της Αγίας Ειρήνης, Περίσσα / Middle Byzantine church of St. Irene


Santa Irene

Για χρόνια υπήρχε η άποψη ότι ο λόγος που οι Ενετοί ονόμασαν το νησί "Σαντορίνη" ήταν η ύπαρξη μικρής εκκλησίας της Αγίας Ειρήνης στην Θηρασιά... Κάτι τέτοιο, βέβαια, θα ήταν περίεργο, καθώς οι Ενετοί θαλασσοπόροι δεν μπορεί να μην καταλάβαιναν ότι Θηρασιά και Σαντορίνη είναι δύο διαφορετικά νησιά...

Τα δεδομένα άλλαξαν το 1992, όταν η 2η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων άρχισε εργασίες υποστήλωσης σε Μεσοβυζαντινό (8ου με 9ου αιώνα) δίκλιτο ερειπωμένο ναό της Αγίας Ειρήνης που βρισκόταν στους πρόποδες του Μέσα Βουνού. Κάτω από τον ναό αυτό ανακαλύφθηκαν τα ερείπια Παλαιοχριστιανικής Βασιλικής της Αγίας Ειρήνης, η κατασκευή της οποίας χρονολογείται από τα τέλη του 5ου αιώνα, ενώ φαίνεται να υπήρξε και δεύτερη οικοδομική φάση κατά το δεύτερο μισό του 6ου αιώνα. Ήταν τρίκλιτη βασιλική με μήκος μεσαίου κλίτους 25 μέτρα. Το αναταλικό μέρος του μεσαίου κλίτους του Παλαιοχριστιανικού ναού είχε χρησιμοποιηθεί για την οικοδόμηση του μεσοβυζαντινού.

Η πλήρης αποκάλυψη της βασιλικής, της οποίας το δάπεδο βρίσκεται σήμερα σε βάθος 2 μέτρων, θα απαιτήσει αρκετά χρόνια ανασκαφικής δραστηριότητας. Θεωρείται ότι είναι όμοια με την Βασιλική του Αγίου Απολλινάριου της Ραβένας με έτος κτίσεως το 493 μ.Χ., η οποία είχε κτιστεί με χρήματα του Έλληνα τραπεζίτη Ιούλιου Αργεντάριου.

Santa Irene
ΠαλαιόΧριστιανικός Ναός της Αγίας Ειρήνης / Early Christian church of St. Irene, Perissa


Η αρχαία Ελευσίνα

Έχει διατυπωθεί η άποψη ότι η Περίσσα βρίσκεται στην θέση της αρχαίας πόλης της Ελευσίνας, η οποία αναφέρεται από τον Πτολεμαίο τον Γεωγράφο ως μία από τις πόλεις της Σαντορίνης. Ευρήματα που αποδεικνύουν ότι στην Περίσσα υπήρχε αρχαία πόλη έχουν βρεθεί ήδη από το 1836, κατά την διάρκεια ανασκαφών. Πάνω στα ερείπια της αρχαίας αυτής πόλης οικοδομήθηκε κατά τους βυζαντινούς χρόνους άλλη πόλη, η οποία πρέπει να ήταν ιδιαίτερα πλούσια, κάτι που αποδεικνύεται και από την ύπαρξη των ερειπίων της τρίκλιτης βασιλικής της Αγίας Ειρήνης. Η πόλη εκτιμάται ότι έφτασε σε παρακμή κατά την διάρκεια της βασιλείας του Λεόντα Γ΄ του Ίσαυρου. Πιθανότατα η παρακμή της πόλης να σχετίζεται είτε άμεσα με την ηφαιστειακή έκρηξη του 726 μ.Χ. στην Παλαιά Καμένη, είτε έμμεσα εξαιτίας της συμμετοχής των κατοίκων στην επανάσταση του 727 μ.Χ. εναντίον του εικονομάχου αυτοκράτορα ως δείγμα θεϊκής οργής κατά του οποίου θεωρήθηκε η έκρηξη.

Santa Irene
ΠαλαιόΧριστιανικός Ναός της Αγίας Ειρήνης / Early Christian church of St. Irene, Perissa


Η έκρηξη του 726 μ.Χ.

Το 726 μ.Χ. σημειώθηκε έκρηξη στη βορειοανατολική πλευρά της Παλαιάς Καμένης. Από την λάβα της έκρηξης δημιουργήθηκε ένα νησί το οποίο γρήγορα ενώθηκε με την Παλαιά Καμένη και έτσι διαμορφώθηκε αυτό που σήμερα αποκαλούμε "Λάβες του Αγίου Νικολάου" (σήμερα τμήμα της Παλαιάς Καμένης). Η έκρηξη θεωρήθηκε ως δείγμα θεϊκής οργής κατά του Αυτοκράτορα του Βυζαντίου Λέοντος Γ' του Ίσαυρου, ο οποίος ήταν εικονομάχος. Οι αντίπαλοι του αυτοκράτορα χρησιμοποίησαν το γεγονός για να υποκινήσουν εξέγερση, η οποία τελικά εκδηλώθηκε το 727, τόσο στις Κυκλάδες όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Αρχηγός της επανάστασης ήταν ο τουρμάρχης της Ελλάδας Αγαλλιανός και ο Στέφανος. Οι επαναστάτες όρισαν άλλο αυτοκράτορα, έναν Κρητικό που ονομαζόταν Κοσμάς, και πλεύσανε προς την Κωνσταντινούπολη. Ο στόλος καταστράφηκε από το υγρό πυρ, στις 18 Απριλίου του 727, ενώ από τους αρχηγούς της επαναστάσεως, ο μεν Αγαλλιανός ρίχτηκε στην θάλασσα, οι δε Στέφανος και Κοσμάς παραδόθηκαν και αποκεφαλίσθηκαν.



Agia Theodosia
Αγία Θεοδοσία, Εμπορειό / St. Theodosia, Emporio


Σαντορίνη και Εικονολατρεία

Η ισχυρή τοποθέτηση των κατοίκων της Σαντορίνης υπέρ της εικονολατρείας και εναντίον της εικονομαχίας φαίνεται και από το γεγονός ότι έξω από την πύλη κάθε καστελιού του νησιού υπάρχει εκκλησία της Αγίας Θεοδοσίας της οσιομάρτυρος. Η Αγία Οσιομάρτυρας Θεοδοσία καταγόταν από τήν Κωνσταντινούπολη. Όταν έμεινε ορφανή από πατέρα, σε ηλικία επτά ετών, έγινε μοναχή. Κατά την διάρκεια της βασιλείας του Λέοντα Γ΄του Ίσαυρου (717 – 741 μ.Χ.) εξαπολύθηκε άγριος διωγμός εναντίον των εικονόλατρών και των ιερών εικόνων, ενώ ο τότε Πατριάρχης Γερμανός αντικαταστάθηκε από τον εικονομάχο Αναστάσιο. Κατά την έναρξη του διωγμού διετάχθει από τον αυτοκράτορα η καθαίρεση και καταστροφή της εικόνας του Χριστού που βρισκόταν στην Χαλκή Πύλη. Τότε η Θεοδοσία, επικεφαλής καλογριών και άλλων γυναικών, όρμησαν καὶ κατέρριψαν από την κινητή σκάλα τον σπαθάριο που ανέβηκε γιά να καταστρέψει την εικόνα, και με πέτρες και ξύλα επετέθησαν κατά του Πατριαρχείου. Μπροστά σε αυτή την κατάσταση ο Πατριάρχης Αναστάσιος αναγκάσθηκε να εγκαταλείψει το Πατριαρχείο. Επενέβη στρατιωτική δύναμη και η Θεοδοσία συνελήφθη. Αργότερα κακοποιήθηκε και δολοφονήθηκε μαρτυρικά (730 μ.Χ.).

Κλέαρχος Καπούτσης
http://klearchosguidetothegalaxy.blogspot.com/2010/10/santa-irene-santorini-and-iconolatry.html

Οι Παναγιές της Οίας.....

1. Παναγιά η «Πλατσανή»
Ο καθεδρικός ενοριακός ναός της Οίας στην κεντρική πλατεία του χωριού, πανηγυρίζει του Ακάθιστου Ύμνου, δηλαδή το πέμπτο και τελευταίο Σάββατο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής (24 στροφές σε ελληνική αλφαβητική ακροστιχίδα, όπου η κάθε μια ξεκινά με το αντίστοιχο κατά σειρά ελληνικό γράμμα κι εξιστορεί τα γεγονότα της Θεοτόκου από τον Ευαγγελισμό μέχρι την Υπαπαντή). Ο ναός χτίστηκε το 1965 λόγω καταστροφής του παλαιού από τον σεισμό του 1956. Η εικόνα βρέθηκε από Οιάτη ψαρά να επιπλέει στη θάλασσα κι από τον ήχο «πλατς-πλατς» που έκαναν τα κύματα πάνω στο ξύλο καθώς η εικόνα επέπλεε στην επιφάνεια της θάλασσας πήρε την ονομασία «Παναγιά η Πλατσανή». Η προφορική παράδοση λέει ότι ο πρώτος ναός (ο παλιός ναός) χτίστηκε στο Γουλά μετά από όνειρο που είδε ο ίδιος ψαράς στον ύπνο του αρκετές μέρες μετά την εύρεση της εικόνας όπου η Παναγία του επιδείκνυε το σημείο διότι «επιθυμία Της ήταν η εκκλησία που θα χτιζόταν για να τη στεγάσει να βλέπει προς την Κρήτη επειδή η εικόνα προερχόταν από κατεστραμμένη εκκλησία της Κρήτης που είχαν κάψει οι Τούρκοι και οι ντόπιοι για να σώσουν την εικόνα την πέταξαν στη θάλασσα ώσπου τα κύματα την έφεραν στο γιαλό της Οίας».

2. Παναγιά η «Πλατσανή» ο παλιός ναός
Χτισμένος στην περιοχή Γουλάς στην πλευρά της Καλντέρας όπου βρίσκεται το κάστρο της Οίας (σημείο που συγκεντρώνει πλήθος κόσμου λόγω του ηλιοβασιλέματος) κι δεν λειτουργεί πλέον

3. «Κυραπαναγιά» (Παναγιά η «Μαρμαρινή Χοχλιδού»)
Εξωκλήσι, βρίσκεται στην περιοχή Παράδεισος Μπαξέδων στο δρόμο προς την περιοχή Κολούμπο και πανηγυρίζει 8 Σεπτεμβρίου στο Γενέθλιο της Θεοτόκου. Επειδή το πάτωμα είναι στρωμένο με βότσαλα (στη τοπική διάλεκτο «χοχλίδια») την αποκαλούν Χοχλιδού και επειδή το τέμπλο της είναι από μάρμαρο την αποκαλούν και Μαρμαρινή.

4. Παναγιά το «Μετόχι»
Ανήκει στην Ιερά Μονή Χοζοβιώτισσας Αμοργού για αυτό κι αποκαλείται Μετόχι. Βρίσκεται στο κέντρο της Οίας, στην περιοχή Λότζα και πανηγυρίζει 21 Νοεμβρίου των Εισοδίων της Θεοτόκου

5. Παναγιά η «Κοίμηση»
Βρίσκεται στον προαύλιο χώρο του Αγ.Γεωργίου και πανηγυρίζει 15 Αυγούστου της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.

6. Παναγιά η «Κοίμηση»
Βρίσκεται στον οικισμό της Φοινικιάς και πανηγυρίζει 15 Αυγούστου της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.
Οι Οιάτες για να «ξεχωρίζουν» τους δύο ναούς έχουν δώσει άτυπα τα προσωνύμια «Παναγιά η μέσα» (του Αγ.Γεωργίου) και «Παναγιά η έξω» (της Φοινικιάς) όπου οι λέξεις «μέσα» και «έξω» σχετίζονται με την απόσταση.

7. Παναγιά η «Μαρουλιανή»
Βρίσκεται στον οικισμό της Φοινικιάς και πανηγυρίζει 2 Φεβρουαρίου της Υπαπαντής

8. Παναγιά η «Ευαγγελίστρια» ή αλλιώς «Ευαγγελισμός»
Εξωκλήσι, βρίσκεται στον οικισμό της Φοινικιάς και πανηγυρίζει 25 Μαρτίου του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου

9. «Παναϊδάκι»
Μικρό εκκλησάκι (για αυτό πήρε και αυτή τη ονομασία), βρίσκεται στην περιοχή Λότζα στην πλευρά της Καλντέρας, παραπλεύρως του ναού του Αγ. Χαραλάμπου και εορτάζει 15 Αυγούστου της Κοιμήσεως της Θεοτόκου

10. Παναγιά «του Αγγελάκη»
Εξωκλήσι, βρίσκεται στον οικισμό του Θόλου και εορτάζει 15 Αυγούστου της Κοιμήσεως. Πήρε την ονομασία από τον αρχικό κτήτορα της εκκλησίας που είχε το ομώνυμο όνομα

11. Ζωοδόχος Πηγή
Βρίσκεται στην περιοχή Γουλά στην πλευρά της Καλντέρας αλλά είναι κατεστραμμένος κι δεν λειτουργεί. Πανηγύριζε της Ζωοδόχου Πηγής δηλαδή το Σάββατο της Διακαινησίμου. Το προσωνύμιο οφείλεται στην εύρεση του αγιάσματος της Παναγίας στην Κωνσταντινούπολη από τον Λέοντα (457-474 μ.Χ.) όπου μια φωνή του υπέδειξε την πηγή με το θαυματουργό νερό και κατόπιν εκεί έχτισε εκκλησία για τη Θεοτόκο την οποία ονόμασε «Ζωοδόχος Πηγή» δηλαδή «πηγή της ζωής» από όπου έμεινε το προσωνύμιο και καθιερώθηκε ως εορτή της Ορθοδοξίας με το πέρασμα των αιώνων. Το άγιασμα έμεινε ως το αγίασμα του «Μπαλουκλί» (τούρκικα: balik= ψάρι) γιατί οι θρύλοι λένε πως τα 7 ψάρια μέσα στη δεξαμενή, είναι αυτά που έπεσαν από το τηγάνι ενός καλόγηρου την ημέρα της αλώσεως της Πόλης (23 Μαίου 1453)

από την Μ.Λ. 

Τι έπιναν στο Αιγαίο το 3000 π.Χ.

Του Χρ. Γ. Ντουμα*
Σταθμό στην ιστορία των διατροφικών συνηθειών στο Αιγαίο αποτελεί η ξαφνική αύξηση των τύπων σε επιτραπέζια σκεύη που σημειώθηκε περί τα μέσα της τρίτης χιλιετίας π. Χ., υποδηλώνοντας μεγαλύτερη ποικιλία στα αναλισκόμενα ποτά. Την ίδια εποχή, παράλληλα με τις ευρύστομες πρόχους (κανάτες) έκαναν την εμφάνισή τους και άλλες με πολύ στενό στόμιο. Προφανώς το υγρό που δέχονταν οι τελευταίες πρέπει να ήταν πολύ αραιό, ώστε να χύνεται εύκολα χωρίς να προκαλεί... έμφραγμα στον στενό λαιμό του αγγείου. Κύπελλα άωτα (χωρίς χερούλι) ή εφοδιασμένα με λαβή, φιάλες (μπολ) και ποτήρια σε διάφορες παραλλαγές εμφανίστηκαν σχεδόν ταυτόχρονα με τις στενόστομες πρόχους αποτελώντας κατά κάποιο τρόπο τα εξαρτήματά τους. Η κατανάλωση νερού, ως βασική ανάγκη του οργανισμού, γινόταν επί εκατομμύρια χρόνια χωρίς να έχει διαμορφωθεί ειδικός τύπος σκεύους γι’ αυτό. Η χούφτα του ανθρώπινου χεριού, ένα κοχύλι, το κέλυφος κάποιου καρπού ή μια κούπα ξύλινη αρκούσαν για να καλύψουν την ανάγκη αυτή χωρίς να ανησυχεί κανείς για τις απώλειες που σημειώνονταν κατά την πόση. Οταν όμως το ποτό, λόγω του τρόπου παρασκευής του, είναι σπάνιο, ακόμη και η ελάχιστη απώλεια είναι ζημιά που πρέπει να αποφευχθεί. Με την επινόηση λοιπόν της στενόλαιμης πρόχου με τη φυλλόσχημη πρόχυση εξασφαλίστηκε πλήρης έλεγχος, ώστε το σερβίρισμα του υγρού να γίνεται χωρίς την παραμικρή απώλεια. Το ίδιο μπορεί να πει κανείς και για τα σκεύη πόσης, με τα οποία ο χρήστης μπορούσε να καταναλώσει το υγρό αγαθό μέχρι τελευταίας σταγόνας. Ετσι, η διαδικασία της πόσης άρχισε να παίρνει τελετουργικό χαρακτήρα, καθώς δείχνει η απαθανάτιση αντίστοιχων σκηνών στην τέχνη.
Η συνήθεια να χρησιμοποιείται ειδικό κάθε φορά σκεύος ανάλογα με το αναλισκόμενο ποτό προφανώς προέκυψε μετά μακρόχρονη διαδικασία. Τα ποτήρια νερού, κρασιού, σαμπάνιας, μπίρας, ή τα φλιτζάνια καφέ, τσαγιού ή άλλου αφεψήματος που χρησιμοποιούμε σήμερα, ασφαλώς δεν είχαν τα αντίστοιχά τους στο προϊστορικό Αιγαίο. Συνεπώς, δεν μπορούμε να εικάσουμε το είδος ποτού από τον τύπο του σκεύους που χρησιμοποιούνταν για την πόση, για την οποία υπάρχουν άλλες ενδείξεις που εξηγούν την ποικιλία ποτηριών. Για παράδειγμα, τα κουκούτσια σταφυλιού (γίγαρτα) που έχουν βρεθεί μέσα σε πιθάρια της Πρώιμης Εποχής του Χαλκού («Καθημερινή», 04-01-2009) ενισχύουν την υποψηφιότητα του κρασιού ως αλκοολούχου ποτού, με το οποίο οι αιγαιοπελαγίτες της Πρώιμης Εποχής του Χαλκού περνούσαν σε κατάσταση ευθυμίας.
Εισαγωγή ροδιούΗ παρουσία αποξηραμένων ή απανθρακωμένων φρούτων σε ανασκαφικές συνάφειες της ίδιας περιόδου μαρτυρεί βεβαίως την κατανάλωσή τους, δεν αφήνει όμως περιθώρια για εικασίες περί παρασκευής αλκοολούχων ποτών από αυτά. Με την εισαγωγή του ροδιού όμως, από τις αρχές της δεύτερης χιλιετίας π. Χ. («Καθημερινή», 25-01-2009), δημιουργήθηκε μια δεύτερη υποψηφιότητα για κατανάλωση ευχάριστου ποτού. Δεν είναι όμως βέβαιο αν ο χυμός του εξωτικού αυτού φρούτου μετατρεπόταν και σε αλκοολούχο ποτό.
Είναι γεγονός ότι τόσο οι Ελληνες όσο και οι Λατίνοι συγγραφείς χρησιμοποιούν τον ίδιο γενικό όρο για τα ποτά που παράγονταν με τη διαδικασία ζύμωσης, προσδιορίζοντας ενίοτε το είδος του καρπού από τον οποίο εξαγόταν. Τέτοιοι όροι στα ομηρικά έπη είναι «μέθυ» και «οίνος», ακολουθούμενοι συνήθως από επίθετα, με τα οποία προσδιορίζεται άλλοτε η ευχάριστη γεύση που προκαλεί το σχετικό ποτό (π. χ. «ηδύς», «γλυκερός», «ηδύποτος», «μελιηδής»), άλλοτε η εμφάνισή του («αίθοψ») και ευφορία που προκαλεί η κατανάλωσή του («ευήνωρ», «εύφρων», «μελίφρων»).
Η αναφορά του καρπού, από τον οποίο παράγεται το αντίστοιχο ποτό, παρατηρείται αργότερα (Ε΄ αι. π. Χ.). Αναφερόμενος στις συνήθειες των Αιγυπτίων, ο Ηρόδοτος μας πληροφορεί ότι «οίνω εκ κριθέων πεποιημένω διαχρέωνται» (2:77), ενώ ο Αισχύλος ότι πίνουν «εκ κριθέων μέθυ» (Ικέτιδες: 953). Για «οίνον κρίθινον εν κρητήρσιν» (κρίθινο κρασί σε κρατήρες) μιλάει λίγο αργότερα (Δ΄ αι. π. Χ.) και ο Ξενοφών στην Κύρου Ανάβασιν (4.5.26). Από τα παραδείγματα αυτά προκύπτει ότι, ακόμη και πριν να επινοηθεί η λέξη ζύθος για την μπίρα, αυτή ήταν γνωστή ως ποτό και καταναλωνόταν με άλλο όνομα (π. χ. μέθυ ή οίνος). Συνεπώς η απουσία ειδικού όρου από τις πινακίδες της Γραμμικής Β δεν φαίνεται να αποτελεί ισχυρό επιχείρημα για τον αποκλεισμό της παρασκευής και κατανάλωσης μπίρας τουλάχιστον κατά την Υστερη Εποχή του Χαλκού.
Ποικιλία σχημάτωνΠερισσότερο ανίσχυρο φαίνεται και το επιχείρημα της απουσίας ηθμωτών σκευών (σουρωτηριών) για τη διήθηση κριθοπολτού. Ηθμοί σε μεγάλη ποικιλία σχημάτων και μεγεθών απαντούν σε συνάφειες της Υστερης Εποχής του Χαλκού και μελλοντικές υψηλής τεχνολογίας αναλύσεις, ενδεχομένως θα δείξουν αν όντως χρησιμοποιούνταν και για την παρασκευή μπίρας. Ακόμη, θα μπορούσαν για τον σκοπό αυτό να χρησιμοποιούνται και ορισμένα επιτραπέζια σκεύη με ηθμωτή προχοή, τα οποία επίσης βρίσκονται συχνά σε ανασκαφικές συνάφειες της ίδιας περιόδου. Αλλά και αν ακόμη δεν υπήρχαν αυτά τα σκεύη, πάλι δεν θα μπορούσε να αποκλειστεί η παρασκευή και κατανάλωση μπίρας από το Αιγαίο, αφού, σύμφωνα με την πληροφορία του Ξενοφώντος, η διήθηση του κριθαριού δεν ήταν απαραίτητη για να χαρεί κανείς το ποτό. Ιδού πώς περιγράφει την ανάλωση μπίρας κατ’ ευθείαν από τους κρατήρες: «ενήσαν δε και αυταί αι κριθαί ισοχειλείς, και κάλαμοι ενέκειντο, οι μεν μείζους οι δε ελάττους, γόνατα ουκ έχοντες· τούτους έδει οπότε τις διψώη λαβόντα εις το στόμα μύζειν...» (ακόμη κι αυτοί οι κόκκοι κριθαριού επέπλεαν ώς το χείλος, και υπήρχαν καλαμάκια, άλλα μεγαλύτερα και άλλα μικρότερα, χωρίς κόμπους. Με αυτά, όταν κάποιος διψούσε, βάζοντάς τα στο στόμα έπρεπε να ρουφήξει). Βεβαίως, ούτε αυτή η μαρτυρία του Ξενοφώντος αποτελεί απόδειξη ότι παρασκευαζόταν μπίρα στο Αιγαίο της Εποχής του Χαλκού. Ούτε, όμως, μπορεί να αποκλείσει κανείς το ενδεχόμενο. Τα στάχυα κριθαριού που κοσμούν ορισμένα αγγεία από το Ακρωτήρι της Θήρας, ίσως σχετίζονται με τελετουργική πράξη, όπου το χρησιμοποιούμενο υγρό μπορεί να παραγόταν από κριθάρι.
Ισως ακόμη αγνοούμε ακριβώς τα ποτά που οι αιγαιοπελαγίτες της Εποχής του Χαλκού χρησιμοποιούσαν προκειμένου να έλθουν σε κατάσταση ευθυμίας. Ωστόσο, οι αρχαιολογικές ενδείξεις και οι φιλολογικές μαρτυρίες, που πολύ συνοπτικά παρουσιάσαμε, μας επιτρέπουν να εικάσουμε ότι πού και πού το... έτσουζαν!
Οι Αιγύπτιοι έπαιρναν μπύρα από την ΚρήτηΕίναι γνωστό ότι η μπύρα ήταν το αγαπημένο ποτό των Αιγυπτίων όλων των εποχών και ότι από το Αρχαίο κιόλας Βασίλειο υπήρχαν τέσσερα είδη μπύρας. Ο ακριβής τρόπος παρασκευής δεν είναι γνωστός, αλλά όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν ότι παρασκευαζόταν από αλεσμένο κριθάρι. Μάλιστα, η βασιλική κουζίνα διέθετε ειδικό χώρο για τη διαδικασία αυτή. Στο Νέο Βασίλειο είχε εκδηλωθεί ιδιαίτερη προτίμηση σε ξενική μπίρα εισαγόμενη από την ανατολική Μικρά Ασία.
Οι ισχυρές ενδείξεις για τις σχέσεις της Κρήτης με την Αίγυπτο οδήγησαν τον ανασκαφέα της Κνωσού Sir Arthur Evans να προτείνει ως ενδεχόμενη την παραγωγή μπύρας και στη Μεγαλόνησο. Αλλωστε, η καλλιέργεια κριθαριού, ευρέως διαδεδομένη στο Αιγαίο, δεν απέκλειε το ενδεχόμενο, αν οι Κρήτες είχαν μάθει τον αιγυπτιακό τρόπο παρασκευής μπύρας. Την πρόταση του Evans αντέκρουσε ο διαπρεπής Βρετανός ελληνιστής John Chadwick επικαλούμενος αφ’ ενός την έλλειψη ηθμωτών σκευών (σουρωτηριών) σαν εκείνα που χρησιμοποιούνταν στην Εγγύς Ανατολή για το στράγγισμα του κριθαροπολτού, και αφ’ ετέρου την απουσία ειδικού όρου για το ποτό αυτό τόσο από τις πινακίδες της Γραμμικής Β όσο και από τα ομηρικά έπη. Οντως, η λέξη ζύθος απαντά σε κείμενα συγγραφέων της ύστερης αρχαιότητας, όπως του Διοδώρου, του Στράβωνος κ. ά.
* Ο Χρ. Γ. Ντούμας είναι ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών.


http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_1_10/10/2010_417933

Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2010

Τριετές Μνημόσυνο Mητροπολίτου Θήρας κυρού Παντελεήμων

PDF Η Ιερά Μητρόπολη Σύρου διοργάνωσε τριετές μνημόσυνο στην μνήμη του μακαριστού Τηνίου Ιεράρχη ποτέ Θήρας Παντελεήμονος του Ρίζου στον γενέθλιο τόπο του, το χωριό Πύργος της ιεράς νήσου Τήνου με την ευκαιρία της μετακομιδής από την Αθήνα των οστών του και της εναποθέσώς τους σε μαρμαρόγλυπτη οστεοθήκη στο Κοιμητήριο του Πύργου.
Στην Θεία Λειτουργία που τελέστηκε την Κυριακή 10 Οκτωβρίου στον Ι.Ν. Του Αγ. Νικολάου ο Σεβ. Μητροπολίτης Σύρου κ. Δωρόθεος Β΄ συνιερούργησε με τον Σεβ. Μητροπολίτης Γλυφάδας κ. Παύλο τον οποίο είχε προσκαλέσει προς τούτο στο ιερό νησί της Παναγίας.
Επίσης συνιερούργησαν ο Πανοσιολ. Αρχιμ. Σπυρίδων Δεναξάς, Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Παναγίας Χοζωβιωτίσσης Αμοργού, ο Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος Θήρας, Αιδεσιμολ. Πρωτοπρ. Αντώνιος Νομικός και Ιερείς της ιεράς νησου.
Στην Θεία Λειτουργία που παρακολούθησε πλήθος πιστών από τη κωμόπολη του Πύργου και από τα γύρω χωριά, παρέστησαν, ο Έπαρχος Τήνου κ. Ραφαήλ Μωραΐτης, οι Δήμαρχοι, Τήνου κ. Σίμος Ορφανός και Εξωμβούργου κ. Παναγιώτης Κροντηράς, ο Πρόεδρος της ιστορικής κοινότητος Πανόρμου κ. Ηλίας Τζεβελόπουλος, επίτροποι του Π.Ι.Ι.Ε.Τ., ο Πρόεδρος κ. Ιωάννης Παπαδημητρίου και μέλη της Αδελφότητος των Τηνίων εν Αθήναις και εκπρόσωπος της Καθολικής Εκκλησίας.
Μετά το πέρας της Θ. Λειτουργίας και την τέλεση του μνημοσύνου, τα οστά του αοιδίμου Ιεράρχη Παντελεήμονος Ρίζου, με πομπή μεταφέρθηκαν στο παρακείμενο κοιμητήριο.
Σημειώνεται ότι η Μητρόπολη Σύρου, το εγκόλπιο ημερολόγιο του 2011 το έχει αφιερώσει στον αείμνηστο Ιεράρχη.






 


 http://vasileiosn.blogspot.com/2010/10/blog-post_11.html

Εσπερινός στη Σαντορίνη πριν από 17χρόνια

κ. Παναγιώτη υπέροχα ιστορικό βίντεο



1993 ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΣΓΟΑ ΑΓΙΟ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟ
Ανέβηκε από neasantorinis. - Δείτε τα πιο νέα video.

Λεπροκομείο στη Σαντορίνη

Εξ Αφορμής της ιδιαίτερα συγκλονιστικής σειράς "το νησί"που αναφέρεται στη δράση του περίφημου Λεπροκομείου Σπιναλόγκας στην Κρήτη, ο νούς μου ήρθε στο νησί μας, και στα Φηρά με το αντίστοιχο Λεπροκομείο Μερικές σύντομες αναφορές μέσα από τον συλλογικό τόμο του Μιχάλη Δανέζη "Σαντορίνη 1971" με θέμα τους Λεπρούς στη Σαντορίνη


Το Δημοτικό Λοιμοκαθαρτήριο,  που  ιδρύθηκε το 1831 στην περιοχή Μπαλάδες στα Φηρά. Η πρωτοποριακή ιδέα της σύστασης  του ανήκει στον Ιατρό Ιωσήφ Δεκιγάλλα.  Το προσωπικό του Λοιμοκαθαρτηρίου αποτελείτο από έναν Ιατρό, έναν αρχιφύλακα ένα προμηθευτή, ένα γραμματέα, και έναν έφορο αποθηκών, με ιδιαίτερα καθήκοντα ο καθένας. Η τοποθεσία είναι  στα σημερινά κάτω Φηρά, κοντά στον Αη Γιάννη τον Ελεήμονα. Κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας διέμεναν οι λουβιάρηδες, ηγούν αυτοί που ήταν μολυσμένοι, από τη λέπρα  «ιερά νόσο» των Βυζαντινών, ή όπως αλλιώς τη λέγανε οι Σαντορνιοί: «λούβα ή φάουσα». Οι ασθενείς ποτέ τους δεν βγαίνανε έξω από το μέρος αυτό. Και όταν ήτανε απόλυτη ανάγκη και θέλανε να ειδοποιήσουνε τον Παπά ή το Γιατρό ερχόταν στα Φηρά,  ο πιο γερός από όλους τους, μα κι αυτός κρατούσε ένα κουδούνι, που το χτυπούσε  διαρκώς, για να προειδοποιησεί τον κόσμο και να μην τον πλησιάσει. Τρεις ήτανε οι  Σαντορνιοί που  τους φρόντιζαν πολύ οι :
                                I.      Οικονόμος Νεόφυτος  Μπελώνιας: Εφημέριος της Μητρόπολης, οπότε το ξωκκλήσι του Λεπροκομείου ήτανε της δικαιοδοσίας του. Πήγαινε και τους λειτουργούσε στο εκκλησάκι τους, που είχε ένα διαχωριστικό κιγκλίδωμα για να μην ανακατεύονται  οι άρρωστοι με τους υγιείς. Τους παρηγορούσε, τους ρωτούσε για τις ανάγκες τους. Και το καταπληκτικό ήτανε  ότι, ύστερα από τη μετάληψη των λεπρών, κατέλυε μπροστά στο εκκλησίασμα την Αγία Κοινωνία από το Δισκοπότηρο, από το οποίο είχε μεταλάβει τους λεπρούς, για να δείξει τη βαθύτατη πίστη του.
                             II.      Ιωσήφ Δεκιγάλλας:  ο οποίος όχι μόνο επισκεπτόταν τους ασθενείς, τους προσέφερε σαν γιατρός τις υπηρεσίες του και μελετούσε την αρρώστια, αλλά  ήταν και ο πρώτος που σκέφτηκε την ίδρυση συστηματικού Λεπροκομείου στην Αθήνα.
                           III.      Ιωάννης Αλεξάκης: μεγαλέμπορας στην Αγορά των Φηρών ο οποίος  φρόντιζε καθημερινά τους Λεπρούς και μόνος του περιποίηθηκε τον τελευταίο λεπρό, με αφανή συνεργό τη σύζυγο του  που του ετοίμαζε τα αναγκαία.

Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

Περί ....Πολιτικής....στη Σαντορίνη


Η ομάδα του kallistorwntas έχει ως βασικό σκοπό την διαφορετική προσέγγιση /παρουσίαση/προβολή θεμάτων της Σαντορίνης, την ανάδειξη του ιστορικού και όχι μόνο πλούτου του νησιού και την προσπάθεια βελτίωσης όχι για προσωπικά οφέλη αλλά για το όφελος της Σαντορίνης κάποιων λαθών. Θεωρώ όμως σκοπίμο  όχι επειδή μου ζητήθηκε μέσω μαιλ αλλά γιατί εντάσσονται τα παρακάτω στα «λάθη», ( πιο ευγενικό όρο δεν θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω), με ό,τι συμβαίνει φέτος ειδικά με τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές στη Σαντορίνη και στις Κυκλάδες.
Νοιώθω μεγάλη ντροπή σαν πολιτικό ον με ότι συμβαίνει φέτος στις δημοτικές της Σαντορίνης. Δεν έχει να κάνει  με πολιτικά κόμματα η παρέμβασή μου, αλλά με την υπάρχουσα πολιτική κατάσταση.  Αλήθεια έχουν καταλάβει οι πολίτες ότι για άλλη μια φορά βρισκόμαστε μπροστά από  εξελίξεις που έχουν ως στόχο τον εξευτελισμό της έννοιας της πολιτικής….. Οι ίδιοι  «πολιτικοί»άντρες  επί 20 και πλέον χρόνια με βασικό σκοπό το να παίρνουν από τα δημοτικά συμβούια τα 500 ευρώ για τα πρόστιμα…….Αλήθεια είναι ποτέ δυνατόν  30 ημέρες περίπου ριν από τις δημοτικές εκλογές στο νησί και να μην έχουν γίνει συζητήσεις για ΟΛΑ τα ζητήματα του νησιού;Είναι ποτέ δυνατόν μέχρι και πριν 5-10 μέρες να έχουμε 1 μόνο πολιτικό συνδυασμο και τώρα κουτσά στραβά να προκύπτουν  άλλοι 2; Δεν θέλω με το σχόλιο που κάνω να προσβάλλω κανέναν πολιτικό φορέα, απλά μπάφιασα με όλο το σκηνικο:Αντί να γίνει μια αξιοπρεπέστατη εκλογική διαδικασία, είχαμε μεταφορές προσώπων σεφορείς, αλλαγή στάσεων πολλών «πολιτικών ανδρών», συζητήσεις επί συζητήσεων για το ποιος πρέπει να ηγηθεί συνδυασμών και ουσία ΜΗΔΕΝ……. Σε λίγο καιρό και στο νησί θα ψηφίσουμε για αυτούς που θα τους παραχωρούμε  τη διοίκηση του Δήμου χωρίς να ξέρουμε όχι τόσο τα ονόματά τους….( ντροπή ) να μάθουμε τα ονόματα όσο τις θέσεις τους τις πολιτικές τους τις ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ απόψεις τους…… Γέλαγα όλο το καλοκαίρι με την κατάντια της πολιτικής στη Σαντορίνη….. παραιτήσεις αντεγκλήσεις αλλαγές στρατοπέδων, παιχνίδια κάτω από το τραπέζι, προβλήματα και «προβλήματα»υγείας, προσπάθεια ενταξής σε ψηφοδέλτια ατόμων που βλέπουν διαφορετικά το νησί όχι για τις θέσεις τους αλλά γιατί θα τους φέρουν ψήφους….Ανάδειξη κάποιων σε συμβούλους» για να χρυσώσουν το χάπι και πολιτική Μηδεν…. Ένα απέραντο φρενοκομείο και ουσια τίπτα
Μήπως τελικά έπρεπε να  κλείστεί η Σαντορίνη για 3 χρόνια και να μπει  σε ένα κουτάκι με τρόπο ώστε να φτιάξουν τα πράγματα στη Σαντορίνη;Μήπως τελικά μας χρειαζόταν ένας τεχνοκράτης δήμαρχος μιας και από τους «πολιτικούς»τα πιάσαμε τα λεφτά μας…….. Μήπως τελικά η συσπείρωση σε ένα συνδυασμό ( ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΕ ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΣΥΣΠΕΡΩΣΗ ) θα βοηθούσε με το σκεπτικό ότι θα έπρεπε να μπουν νέα άτομα νέεες ιδέες και 2-3 παλιοί  όχι παραπανώ από 2-3 παλιοί…..Μήπως τελικά οι πολιτικοί και όσοι ασχολούνται πέριξ με την πολιτική της Σαντορίνης δεν τους ενδιαφέρει ποτέ το «ωχ αδερφέ τι έγινε»που ακούγεται συνέχεια σε κουβέντες στο νησι;Μήπως τελικά  πρέπει να βρεθεί κάποια στιγμή ένας Πολιτικός/μία ομάδα Ανθρώπων , κάτι τέλος πάντων που θα μπορέσει να δώσει την καινούργια πνοή σε όλες τις δομές της Σαντορίνης;!... Μήπως τελικά πρέπει οι νέοοι να ενεργοποιηθούν ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ; Ναι φιλοι μου …. Ενεργοποίηση!!! Δεν υπάρχει κάποιος που θα μας δώσει το έναυσμα για παραπέρα.;; Πρέπει οι νέοι ή και όσοι έχουν νέες ιδέες να ενεργοποιηθούν ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ στο νησί. Μην περιμένουν και πολλά πολλά …. Τα βλέπετε και ο χώρος μιας ανάρτησης  ΔΕΝ βοηθάει…… Πρέπει οι νέοι να μπουν μπροστά…… Δεν υπάρχει περίπτωση καλυτέρευσης στο νησί αν δεν γίνει κάτι διαφορετικό!!! Κάτι τόσο πραγματικά αληθινό….. Ολοι οι νέοι ανεξάρτητα από κόμματα, απόψεις, πολιτικές, ανεξάρτητα από οτιδήποτε πρέπει να ΠΟΛΙΤΙΚΟΠΟΟΙΗΘΟΥΝ ενεργώντας προς το συμφέρον της Σαντορίνης και μόνο!!  Υπάρχουν πάρα πολλες λύσεις έτσι ώστε να δείξουμε το κάτι διαφορετικο!!! :
1.    Δημιουργία ομάδας ανθρώπων με νέες ιδέες που για κάθετι που συμβαίνει στο νησί θα δίνουν τη γνώμη τους.
2.    Προσπάθεια συμμετοχής στα Δημοτικά ΣΥμβουλια σαν ακροατές και προσπάθεια  ενεργής συμμετοχής στα Δημοτικά Συμβούλια
3.    Ενίσχυση δημιουργία η ότι άλλο των Τοπικών Συμβουλίων Νεών του νέου Δήμου Σαντορίνης Τα Τοπικά Συμβούλια Νέων δίνουν τη δυνατότητα σε όλους τους νέους και τις νέες, ηλικίας 15-28 ετών, να συμμετέχουν ενεργά και να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες σε θέματα που τους αφορούν, αλλά και σε θέματα γενικότερου ενδιαφέροντος.
4.    Δράση σε όλα τα επίπεδα του νησιού: Βλέπουμε σκουπίδια στην Καλντέρα, δεν αφήνουμε μόνο τους καθαριστές να κάνουν τη δουλειά τους, προσπαθούμε και εμείς με απλό τρόπο να μαζέμουψε σκουπίδια. Βλέπουμε εδώ και μήνες τα λάστιχα στο χώρο των παλιών ορυχείων Πάμε μια Κυριακή πρωι  και αφού έχουμε λάβει κάποια απάντηση για ποιο λόγο είναι εκεί πάμε και τα παίρνουμε και με δικό μας τρόπο προσπαθούμε να φύγουν από την καλντέρα…… Σας έχω πει ότι έχουν κλείσει 2 μουσεία: Ενεργοποιούμαστε εθελοντικά με τον απλό τρόπο;: εντοπίζουμε τους υπευθύνους και τους λέμε ότι υπάρχουν άτομα που για κάποια περίοδο η παρόδικά μπορουν εθελοντικά να βοηθήσουν. Προσπαθούμε με κάθε τρόποο να ακουστεί μια φωνή διαφορετική ΜΕ ΒΑΣΙΚΟ ΣΚΟΠΟ ΤΟ …ΑΛΛΟ ΚΑΛΟ ΤΗΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ…. Όχι μόνο αυτό που βλέπουν για πολλά χρόνια οι διοικούντες σε δήμο –κοινότητα –επαρχείο…. Ξέρετε ότι η Σαντορίνη για π.χ. σε πάρα πολλούς τομείς θα μπορούσε να πρωτοστατεί στο νησιωτικό στερέωμα ;το περιμένουμε από τους δημάρχους και τους αντιδημάρχους και δεν το κάνουν; Προσπαθούμε και το κάνουμε εμείς. Αλήθεια ξέρετε ότι σε ένα τόσο μεγάλο γεγονός για τη σαντορίνη όπως ήταν το Φεστιβάλ   «Πολιτείες της Θάλασσας»δεν τίμησε το νησί πλην 2  πολιτικών και αυτοί για πολύ λίγη ώρα ΚΑΝΕΝΑΣ από τους Άρχοντες;Ξέρετε τι διαφήμιση έγινε μέσα από τα ευρωπαϊκά κανάλιαγια τη Σαντορίνη και υπήρχε πλήρης απαξίωση της προσπάθειας αυτής;  Αλήθεια πότε η Σαντορίνη θα κάνει μια εκδήλωση όπου γιαγιάδες του νησιού θα χαίρονται να βοηθήσουν; Αλήθεια γιατί δεν έγινε κάποιο ενδεικτικό βραβείο από τους τοπικούς αρχοντες του νησιού στο κ. Χρόνη Αηδονίδη;Μόνο τους κινέζους και άλλους βουλευτές από την Ελλάδα πρέπει να τιμάμες; Ο κ. Χρόνης ήρθε με  ιδιωτικη πρωτοβουλία στη Σαντορίνη και μας μάγεψε Ένα μπουκάλι κρασί από το Δήμο Θήρας είναι υπερβολικό;
Πρέπει οι νέοι να ενεργοποιηιθούν. Ότι κάνουν με κάποιο τρόπο να το δείχνουν παραέξω…. Να μην καπελώνονται όμως κάποιες θέσεις και να μην μπαίνουν μπροστά άλλα ζητήματα…ἑνώσεων πολιτών»¨.
Να γίνει αυτή η ομάδα με τους ανθρώπους με νέες ιδέες με σκοπό τη διαφύλαξη της ιστορίας του νησιού. Με σκοπό την πραγματική προστασία του νησιού. Με σκοπό Η ΣΑΝΤΟΡΊΝΗ ΝΑ ΜΠΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ ΠΑΝΤΑ!!! ΕΧΕΙ ΟΛΗ ΤΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ….ΕΧΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΥΛΙΚΑ……. ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ……


Θα επανέλθω

Οι Σαντορινιοί του Πειραιά και τα «σαντορινέικα» του Αγ.Νείλου Β μέρος…

Τις μεταπολεμικές δεκαετίες, οι Σαντορινιοί εφοπλιστές έχουν κυρίαρχο ρόλο στο μεγάλο λιμάνι και στη Πειραϊκή κοινωνία. Ο Λουκάς Νομικός α...