Σάββατο 3 Απριλίου 2010

Θρησκευτικά Μοιρολόγια της Σαντορίνης


από το βιβλίο του Γ। Βενετσάνου « Λαογραφικά Σαντορίνης – Παραδόσεις» ( τόμος Δεύτερος)

( ενδεικτικά)

Σήμερο είν Παρασκευή παράκληση του κόσμου,

σήμερο βάλανε βουλή , οι άνομοι Οβραίοι,

οι άνομοι και τα σκυλιά, οι τρισκατατηραμένοι,

να πιάσουν τον μονογενή να τονε μαρτυρήσουν,

να τονε βάλουν έπειτα εις το σταυρό απάνω,

και να τον στεφανώσουνε μ αγκάθινο στεφάνι.

Κι η Δέσποινα ως τα άκουσε την Προσευχή της κάνει,

ω Μάρθα κι ω Μαγδαληνη τ’ Αη Ιακώβου Μάνα,

τ Αη Λαζάρου αδελφή, να πάμε οι τρεις αντάμα.

ω Γιέ μου αφέντη, που προπατείς και φέγγεις όλη την οικουμένη,

Γιε, σαν πας στον Άδη, γρήγορα να γυρίσεις, να με παρηγορήσεις,

να με παρηγορήσεις, τη μάνα την καμένη, την πολυπικραμένη,

σταυρέ μου σταυρωμένε, Σταυρέ Χαριτωμένε,

σταυρέ για κλίνε μπρος μου, ν αγκαλιαστώ το γιό μου,

τα μάθια και το φως μου.

ω Γιέ μου, όντας σε γέννου κι οντάς σε κοιλοπόνου, δεν είδα τέτοιους πόνους.

Περικαλώ σε Γιέ μου Κύριε και Θέε μου,στον Άδη μην αργήσεις, γρήγορα να γυρίσεις να με παρηγορήσεις.

Να με παρηγορήσεις, τη μάνα την καμένη, την πολυπικραμένη και στον κόσμο ξακουσμένη…..

Καλλίστη Γιαννακοπούλου ( Μπικουνιά) – Μεγαλοχωριό





Ποιος είναι αυτός ο ξένος, ο παραπομενεμένος στο ξύλο καρφωμένος; Και μα πας είναι ο Γιός μου, τα μάθια και το φως μου και η έλλειψη του κόσμου;

Ω γιέ μου! Ω Γιέ μου Κύριε και Θεεμου και Πλαστουργέ μου.

Ω Γιέ μου, Γιε μ αφέντη, που περπατείς και φέγγει όλη η οικουμένη.

ω Γιέ μου, όντας σε γέννου κι οντάς σε κοιλοπόνου, δεν είδα τέτοιους πόνους.

Περικαλώ σε Γιέ μου Κύριε και Θέε μου,στον Άδη μην αργήσεις, γρήγορα να γυρίσεις να με παρηγορήσεις.

να με παρηγορήσεις, τη μάνα την καμένη, την πολυπικραμένη και στον κόσμο ξακουσμένη…..

Λυπήσου ντη τη μάνα, που σ έτρεφε το γάλα, ωσαν τη ματζουράνα.

ο Ήλιος Βασιλεύει και το φεγγάρι φεύγει, Γιέ μου από το καμό σου.

Σταυρέ μου σταυρωμένε , σταυρέ χαριτωμένε,

Σταυρέ για κλίνε μπρος μου, ν αγκαλιαστώ το γιό μου, τα μάθια και το φως μου.

Κανέλλα θα μασήσω, το Γιό μου να φιλήσω, το γιό μου να φιλήσω,

Μαστίχα θα μασήσω, το γιό μου να μυρίσω, το Γιό μου να μυρίσω

Γαρύφαλλα θα πιάσω, το Γιό μου να αγκαλιάσω, για να τονε χορτάσω…

Μαρουλίδη Ιακ. Κατσίπη - Πύργος



Πασχαλινά καλλιστορικά Νέα

  • Μαθαίνω ότι πλήθος κόσμου παρακολούθησε το έθιμο των " σημάντρων" στο εμπορείο και φέτος। Οι Πιστοί όχι μόνο από το χωριό αλλά και άλλα χωριά παρακολουθήσαν τους πρωτεργάτες να χτυπάνε με δύναμη τις ξύστρες, τα σήμαντρα και τις τσαμπούνες για να παρακολουθήσουν όλοι μαζί την περιφορά του Επιταφίου।
  • Μαθαίνω ότι πολύ λίγος είναι όμως γενικά ο κόσμος φέτος στο νησί। Όχι μόνο τουρίστες λίγοι αλλά και ντόπιοι Αθηναίοι...........Αυτό φάνηκε και στον Πύργο φέτος
  • Μαθαίνω ότι υπάρχει για άλλη μια φορά άτυπος συναγωνισμός καλύτερου επιταφίου σε όλο το νησι για να δουμε για να δούμε .....( όποιος έχει φετινές φωτογραφίες από επιταφίους ας μας τις γνωστοποιησει για να δουμε ποιος "κέρδισε" χεχεχε....
  • Μαθαίνω ότι εδώ και λίγα χρόνια και το Ακρωτήρι συνεχίζει το έθιμο με τα αναμμένα φαναράκια όπως συμβαίνει στον Πύργο
αυτά προς το παρόν και θα επανέλθω

Άρατε πύλας οι Άρχοντες......

Μια από τις πιο συγκινητικές στιγμές στα έθιμα του Πάσχα στο νησί, είναι και αυτό που γίνεται κατά βάση σήμερα το βράδυ Μετά το Χριστός Ανέστη που ακούγεται έξω από τους ναούς ο ιερέας παριστάνει τον Χριστό ενώπιον των πυλών της Κόλασης και ψέλνει τους στίχους του Δαυίδ «Αρατε πύλας, οι άρχοντες υμών και επάρθητε πύλαι αιώνιοι και εισελεύσεται ο Βασιλεύς της δόξας»। Ο ψάλτης από μέσα παριστάνει το διάβολο προσπαθεί να εμποδίσει την είσοδο, ρωτώντας « τις εστιν ουν ο Βασιλευς τση Δόξης». ( Δείχνει για πχ ότι ο Διάβολος έχει μπει στην εκκλησία μιας και λείπει ο Χριστός και προσπαθεί να την κυριεύσει) Αυτό συμβαίνει τρεις φορές, όπου τελικά ο ιερέας σπρώχνει ορμητικά την πόρτα του ναού και μπαίνει μέσα ως λυτρωτής των αμαρτωλών. Το πρωτογνώρισα στο Μεγαλοχωριό με τον αείμνηστο γέροντά Λευτέρη Λειβαδάρο, ( που μας λείπει πολύ περισσότερο τέτοιες ημέρες), και στο ρόλο του ψάλτη – « διαβόλου» ο κύριος Τάσος Βαρβαρήγος, ενώ το βίωσα πέρυσι και με τον άξιο αντικαταστάτη του τον Παπα Μάρκο !

Στο βίντεο που σας στέλνω η συγκεκριμένη στιγμή όχι όμως από το Μεγαλοχωριό.

Σε άλλα μέρη της χώρας μας το έθιμο αυτό γίνεται αμέσως μετά την περιφορά του Επιταφίου και λίγο πριν την πρώτη ανάσταση.
http://www.youtube.com/watch?v=mFlzLsJJX5M

Τα σήμαντρα στο Εμπορείο





Ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό έθιμο γίνεται για πολλά χρόνια στο εμπορείο το μεσημέρι της Μεγάλης Παρασκευής. Οι ντόπιοι χτυπουνε μεταλλικά αντικείμενα, συνοδευόμενοι από τους ήχους της τσαμπούνας για να καλέσουν τον κόσμο στην Λειτουργία και στην Περιφορά του Επιταφίου. Εις εκ των φίλων, ο Κλέαρχος μου παραχώρησε 3 φωτογραφίες από το έθιμο αυτό, όπως έγινε φέτος για να μπουμε λίγο στο κλίμα και εμείς οι ξενιτεμένοι.












ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου

ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής



Παρασκευή 2 Απριλίου 2010

Μ. Παρασκευή στον Πύργο ( φωτογραφία και προσθήκη βίντεο)


1η φωτογραφία -ανταπόκριση από Πύργο!!!


Προσθήκη Απριλίου २०१०




http://troktiko.blogspot.com/2010/04/blog-post_9985.html

Μεγάλη Παρασκευή στον Πύργο


ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΤΟΝ ΠΥΡΓΟ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ
Ανέβηκε απÏ� neasantorinis. - Ζεσταθείτε με περισσÏ�τερα ερωτικά βίντεο.

Η Σαντορίνη «έπνιξε» τη Σκύρο

Το τέλος του οικισμου Παλαμάρι συμπίπτει με τη νέα χρονολόγηση της έκρηξης του ηφαιστείου

Τα παλιρροϊκά κύματα από την έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης έφτασαν έως το βορειανατολικό Αιγαίο; Μήπως κατέστρεψαν ολοσχερώς το 1640 π.Χ. τον προϊστορικό οικισμό που ανθούσε στο Παλαμάρι της Σκύρου από την 3η έως τη 2η χιλιετία π.Χ.;


«Η κατοίκηση του οικισμού τελειώνει εκείνη την εποχή που συμπίπτει με τη νέα χρονολόγηση της έκρηξης του ηφαιστείου της Σαντορίνης. Δεν έχουμε βρει τίποτε νεότερο», είπε στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο η επίτιμη έφορος αρχαιοτήτων Λιάνα Παρλαμά που, μαζί με τη Μαρία Θεοχάρη, διευθύνει τις ανασκαφές και την ανάδειξη του σπουδαίου αυτού παραλιακού οικισμού. Η ζωή φαίνεται να σταματά στα 1640 π.Χ.

Ο οικισμός βρίσκεται στο βόρειο άκρο της Σκύρου. Το σημαντικότερο στοιχείο του είναι το τείχος που έχει σωθεί σε μεγάλη έκταση και σε καλή κατάσταση. Στα βορειοδυτικά σώζεται σε ύψος 2,5 μ. και σε ένα σημείο κατεβαίνει σε βάθος 4 μ. σε τάφρο λαξευμένη μέσα στο ρήγμα που μελετούν οι γεωλόγοι της ομάδας. Μέσα στα τείχη ο οικισμός έχει έκταση 17 στρεμμάτων και υπολογίζεται πως άλλος τόσος έχει βυθιστεί στη θάλασσα. Ανασκαφές διεξάγονται από το 1981.

Το αντικείμενο της μελέτης που εγκρίθηκε μετά πολλών επαίνων από το ΚΑΣ ήταν κάποιες συμπληρωματικές παρεμβάσεις στον χώρο (το τείχος έχει πλήρως στερεωθεί εκτός από κάποια εσωτερικά σημεία και τα προτειχίσματα), ώστε να αποδοθεί στην εντέλεια στο κοινό που ήδη τον επισκέπτεται, όπως και το κτιριάκι της εισόδου με το ενημερωτικό υλικό. Θα γίνουν ήπιες παρεμβάσεις προστασίας σε δάπεδα οικιών και άλλα σημεία. Δεν θα γίνουν, όμως, άλλες ανασκαφές.

Η μελετητική ομάδα σκοπεύει να συνεχίσει τη δημοσίευση του πλούσιου ανασκαφικού υλικού, την έκδοση του καταλόγου των ευρημάτων, ενός οδηγού του χώρου και θα οργανώσει μια διημερίδα το 2011.

Το έργο έχει απορροφήσει το 99,7% των κοινοτικών κονδυλίων που του αναλογούσαν (περί τα 4,2 εκατ. ευρώ). Από αυτά, το 85% αναλώθηκε στο νησί, με αποτέλεσμα «η τοπική κοινωνία να έχει κατανοήσει και εκτιμήσει πλήρως την ανταποδοτικότητα».

Αγγελική Κώττη
akotti@pegasus.gr

Τετάρτη 31 Μαρτίου 2010

Η "συμβολή" μιας διαθήκης...ενός Σαντορινιού

Βρισκόμαστε στο σωτήριο έτος 1956. Θλιβερή απλώθηκε στην Αθήνα η είδηση ότι ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, πρώην μητροπολίτης Ιωαννίνων "απεδήμησεν εις Κύριον". Πρωτοφανές το λαϊκό προσκύνημα στην Αθήνα, πάνδημη η κηδεία του, με πρωτοπόρους τους Ηπειρώτες της πρωτεύουσας. Δεν πέρασαν όμως παρά λίγες μόνο ημέρες από την πάνδημη κηδεία του, και οι αθηναϊκές εφημερίδες άρχισαν να κατακλύζονται από οργισμένες επιστολές πιστών οι οποίοι έγραφαν τις απόψεις τους για τον εκλιπόντα ιεράρχη.
Τι είχε συμβεί και, τόσο σύντομα, άλλαξε το σκηνικό; Είχε δημοσιευτεί στις εφημερίδες η διαθήκη του Σπυρίδωνα. Σύντομη η διατύπωσή της, παράξενο για τους πιστούς το περιεχόμενό της. Ιδιόγραφος μυστική η διαθήκη, γραμμένη ήδη από το 1939, περιλάμβανε τα ακόλουθα:
"Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, Αμήν.
Διά της παρούσης ιδιογράφου μυστικής μου Διαθήκης ο υποφαινόμενος Μητροπολίτης Ιωαννίνων Σπυρίδων Δημητρίου Βλάχος, δηλώ ότι εγκαθιστώ Γενικόν κληρονόμον εις τυχόν μετά τον θάνατόν μου ευρεθυσομένη περιουσίαν μου την αδελφήν μου Παναγιώταν χήραν Βασιλείου Δαμιανόγλου, το γένος Δημητρίου Βλάχου. Αυτή είναι η τελευταία μου θέλησις".
Η δημοσιοποίηση της διαθήκης του Σπυρίδωνα έσκασε σαν βόμβα στην κοινωνία της Αθήνας. Σχεδόν κανένας δεν μπορούσε να το πιστέψει.
Ο Σπυρίδων και η διαθήκη του ήταν το κύριο θέμα της συζήτησης. Με δεδομένο ότι αυτή η διαθήκη είχε συνταχθεί το 1939, δηλαδή 17 χρόνια πριν από το θάνατό του, όλοι έκρυβαν την κρυφή ελπίδα ότι θα υπήρχε και άλλη μεταγενέστερη διαθήκη που θα ικανοποιούσε τους πιστούς και θα αποκαθιστούσε τη μνήμη του. Κάτι τέτοιο όμως δε φάνηκε στον ορίζοντα.
Έτσι, οι οργισμένες επιστολές των πιστών πλήθαιναν και κατέκλυζαν, ολοένα και περισσότερο, τον Αθηναϊκό τύπο. Όσοι ήταν ενήμεροι γύρω από τους Κανόνες της Εκκλησίας που απαγορεύουν στους μοναχούς και στους μητροπολίτες να αποκτήσουν περιουσιακά στοιχεία και επιβάλλει στους κληρικούς να διαχειρίζονται την Εκκλησιαστική Περιουσία "με φόβον Θεού", επισήμαιναν, στις επιστολές τους, αυτή την παράβαση των Ιερών Κανόνων.
Άλλοι, πάλι, φτωχοί βιοπαλαιστές οι ίδιοι, καθώς άκουγαν ότι η "ευρεθησομένη περιουσία", κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητη ήταν, απορούσαν πώς αυτή η περιουσία αποκτήθηκε, ώστε να περισσεύει και να διατίθεται, μετά θάνατο, σε συγγενικά πρόσωπα. Αυτοί, προφανώς, αγνοούσαν ότι ο Σπυρίδων, εκτός από αρχιεπίσκοπος Αθηνών, είχε διατελέσει, επί δεκαετίες, μητροπολίτης Ιωαννίνων.
Είχε εκμεταλλευτεί μάλιστα τα δυο δικτατορικά καθεστώτα – του Παγκάλου και του Μεταξά, με τα οποία διατηρούσε άριστες σχέσεις – και είχε πετύχει να εκδώσει αντισυνταγματικά διατάγματα, με τα οποία διατηρούσε στα Γιάννινα – κα μόνο σ’ αυτά – το καθεστώς της Τουρκοκρατίας, κρατούσε υπό την εξουσία του πλούσια Κληροδοτήματα, όπως αυτά του Ν. Ζωσιμά, του Γ. Σταύρου και του Γ. Τούλη, τις Σχολικές Περιουσίες της πόλης των Ιωαννίνων που προέρχονται από Κληροδοτήματα, με μετοχές στην Εθνική Τράπεζα που του επέτρεπαν να ελέγχει ακόμα και τη διοίκηση του μεγάλου αυτού πιστωτικού ιδρύματος της χώρας.
Όλα αυτά, βέβαια, γίνονταν – και εξακολουθούν, δυστυχώς, να γίνονται και σήμερα στα Γιάννινα - αντίθετα με τη βούληση των Ευεργετών, με το Σύνταγμα και με τους νόμους του Κράτους। Τώρα, θα μου πείτε, ψιλαγράμματα αυτά για μια χώρα, σαν αυτή που λέγεται Ελλάδα. [...]Όσο περνούσαν οι μέρες, το θέμα με τη διαθήκη του Σπυρίδωνα έπαιρνε, ολοένα, και μεγαλύτερες διαστάσεις.
Σ’ αυτό συνέβαλαν δυο χαρακτηριστικά γεγονότα:
Συνέβη, κατά σύμπτωση, μαζί με το Σπυρίδωνα, να αποδημήσουν και δυο ακόμα προσωπικότητες από το χώρο της επιστήμης, εξίσου γνωστές στην Αθηναϊκή κοινωνία: ο Νικόλαος Βλάχος, ( εκ Μεγαλοχωρίου Θήρας) καθηγητής της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, και ο Αλέξανδρος Σβώλος, γνωστός νομικός και πολιτικός, καθηγητής του Συνταγματικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών। (
Ο Νικόλαος Βλάχος, με τη διαθήκη του όρισε:
α) "Διαθέτω την εν Αθήναις κατοικίαν εις το Πανεπιστήμιον Αθηνών, διά να σπουδάζουν αποδεδειγμένως άποροι φοιτηταί της Φιλοσοφικής Σχολής, οι οποίοι θα εκλέγωνται κατόπιν διαγωνισμού μετά το πρώτον έτος των σπουδών των".
β) "Τα βιβλία μου, μετά των βιβλιοθηκών (επίπλων) να περιέλθουν εις το Ιστορικόν Σπουδαστήριον της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών".
γ) "Εάν μετά τον θάνατόν ευρεθούν χρήματα θα περιέλθουν εις το εν έξω Γωνιά της Θήρας Πτωχοκομείον εκ Θήρας".
Ο Αλέξανδρος Σβώλος, πεθαίνοντας, άφησε πίσω του την σύζυγόν του. Απ’ τις πρώτες όμως μέρες έγιναν γνωστές οι προθέσεις του, να ιδρυθεί από τη σύζυγόν του, "Ίδρυμα υποτροφιών Αλέξανδρος Σβώλος". Πράγματι, λίγα χρόνια αργότερα η σύζυγός του συνέστησε το Ίδρυμα στο οποίο κατέλιπε ολόκληρη την ακίνητη περιουσία τους "ακολουθούσα το παράδειγμα εκείνου", όπως αναφέρει στη διαθήκη της.
Χρειάστηκε πολύς καιρός για να κοπάσει ο θόρυβος από τη δημοσιοποίηση των τριών παραπάνω διαθηκών, αλλά παρέμειναν ζωηρές στη μνήμη οι εντυπώσεις, όλων εκείνων που έζησαν τα γεγονότα εκείνης της εποχής και προβληματίστηκαν πάνω στο περιεχόμενο των τριών διαθηκών.
του Σπύρου Εργολάβου
http://www.proinoslogos.gr/pn/index.php?module=pagesetter&func=viewpub&tid=13&pid=2938

Δευτέρα 29 Μαρτίου 2010

Blogging από το Μοναστήρι του Προφήτη Ηλία

Mε ιδιαίτερη χαρά παρουσιάζω το blog της Μονής Προφήτη Ηλία ( http://thesvitis.blogspot.com) . Μπορεί να έχει μόνο 4 αναρτήσεις μέχρι τώρα αλλά είμαι σίγουρος ότι θα πάει πολύ καλά. Δεν γνωρίζω ποιοί είναι οι διαχειριστές αλλά τους εύχομαι καλή επιτυχία στο ηλεκτρονικό τους έργο!

Εδώ υπάρχει βίντεο απόσπασμα από τα 10 χρόνια επαναλειτουργίας της Μονής

" Χαμένοι Πολιτισμοί"

2 iδιαίτερα βίντεο από το Ντοκιμαντέρ " Χαμένοι Πολιτισμοί"

( στο προηγούμενο βίντεο "μετέχει" και ο Σπύρος Μαρινάτος)



( Συμβουλή όσοι δείτε όλο το ντοκιμαντερ προσέξτε κάτι could του αφηγητή!!! για να μην βγει πάλι κανένας ερευνητής και κάνει περίεργες ερωτήσεις!!!

Κυριακή 28 Μαρτίου 2010

Ερευνα για την Ικανοποίηση των Πολιτών της Σαντορίνης από τον Νόμο Καποδίστρια

Όπως έχουμε ήδη αναφέρει θα ξεκινήσει μια σειρά επιστημονικών αναρτήσεων για θέματα που άπτονται της Σαντορίνης.
Η πρώτη από αυτές ανήκει στην Αικατερίνη Βάλβη από τη Σαντορίνη, και στους Χρήστο και Κωνσταντίνο Φράγκο. Θέμα της : "Δειγματοληπτική Διερεύνηση της Ικανοποίησης των Πολιτών από την Τοπική Αυτοδιοίκηση στη Νήσο Θήρα μετά το Νόμο 2539/1997 «Ι.Καποδίστριας»: Μια ποιοτική και ποσοτική έρευνα" Τους ερευνητές και κυρίως την αξιολογη νέα επιστήμονα και φίλη Κατερίνα, τους ευχαριστώ θερμά!!


Αικατερίνη Χ. Βάλβη1, Κωνσταντίνος Χ. Φράγκος2, Χρήστος Κ. Φράγκος1

1Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Αθήνας

2 Διδακτορικές σπουδές στο University College London, Αγγλία

Επικοινωνία: Αικατερίνη Χ. Βάλβη, Ifor Evans Hall Site, 109 Camden Road, NW1 9HZ London, United Kingdom, Τηλ. 00447946495261, e-mail: valvikaterina@gmail.com

Το 1997 ψηφίστηκε ο νόμος 2539/1997 «Ι. Καποδίστριας», μειώνοντας δραματικά τον αριθμό των ΟΤΑ σε όλη την ελληνική επικράτεια [1]. Αυτή η μείωση ήταν εμφανής και στη νήσο Θήρα, με τη δημιουργία δύο Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Δήμος Θήρας – Κοινότητα Οίας-Θηρασιάς). Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εκτιμήσουμε τόσο την ικανοποίηση των πολιτών από την τοπική αυτοδιοίκηση στη νήσο Θήρα (Σαντορίνη), μετά τον νόμο «Ι. Καποδίστρια» (ποσοτική μεθοδολογία) όσο και να εντοπίσουμε τους πιθανούς λόγους, για τους οποίους οι αρχικές φιλοδοξίες του προγράμματος απέτυχαν (ποιοτική μεθοδολογία).

Οι μέθοδοι που χρησιμοποιήσαμε για τον εντοπισμό του ποσοτικού ερωτήματος, ήταν ερωτηματολόγια, τα οποία απαντήθηκαν από τυχαίο δείγμα 140 κατοίκων τόσο από τη Θήρα, όσο και από την Κοινότητα Οίας – Θηρασιάς. Η μέση ηλικία δείγματος ήταν 40 ετών με ίση περίπου συμμετοχή ανδρών και γυναικών. Οι ερωτήσεις που τέθηκαν να απαντήσουν οι κάτοικοι, αφορούσαν τα δημογραφικά, τη γνώση της τοπικής αυτοδιοίκησης και της ικανοποίησης από την τοπική αυτοδιοίκηση (συντελεστής εσωτερικής αξιοπιστίας Cronbachs α = 0.758). Για την ποιοτική μεθοδολογία της έρευνάς μας, χρησιμοποιήσαμε ερωτηματολόγια 6 ερωτήσεων σε δομημένες «εις βάθος» συνεντεύξεις προς τους: Δήμαρχος Θήρας, Άγγελος Ρούσσος, και Κοινοτάρχης Οίας, Γεώργιος Χάλαρης.

Τα αποτελέσματα από την ποσοτική έρευνα, έδειξαν ότι μόνο το 24% των πολιτών ανέφερε ότι ήταν ικανοποιημένο από τη διοίκηση, διότι κυρίως οι πολίτες νοιώθουν ότι απομακρύνθηκαν από την τοπική αυτοδιοίκηση [2]. Η ικανοποίηση από τη διοίκηση ήταν συσχετισμένο σε στατιστικά σημαντικό βαθμό με την τοποθεσία των εκλογικών δικαιωμάτων των πολιτών. (p<0.01). style="" lang="EN-GB">p <>

Καταλήγοντας, από την έρευνά μας προκύπτουν σημεία δυσαρέσκειας στους κατοίκους της Θήρας και επομένως σημεία που θα μπορούσαν να βελτιωθούν στην τοπική διοίκηση. Για να αποφευχθεί η παραπληροφόρηση των κατοίκων, προτείνουμε από τους δημοτικούς συμβούλους, να ενημερώνουν τους κατοίκους για θέματα διοίκησης και αυτή η προσπάθεια πρέπει να εφαρμοστεί σε όλη την έκταση της νήσου Θήρας (μέσω διαφημιστικών φυλλαδίων, διαδίκτυο, blogs, ομιλίες σε σχολεία και συλλόγους). Οι Kelly & Swindell [1] ισχυρίζονται ότι αν οι τοπικοί άρχοντες ακούν πιο πολύ τους δημότες τους, αντί να φοβούνται ότι δεν θεωρούν την διοίκηση αποτελεσματική, είναι πολύ πιθανόν να γίνουν πιο αποδοτικοί και να επιτύχουν περισσότερη ικανοποίηση. Τέλος, όσον αφορά την ποιοτική έρευνα, οι δύο τοπικοί άρχοντες προτείνουν ότι πρέπει να γίνει μια πιο ουσιαστική εφαρμογή στην αυτοδιοίκηση, που θα ευνοεί την αποκέντρωση.

Βιβλιογραφικές αναφορές

1. Ι.Τ.Α. (Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης) (2008). Το σύστημα διακυβέρνησης των νέων πρωτοβάθμιων ΟΤΑ, Ενδιάμεση Έκθεση (Σχέδιο). Αθήνα.

2. Kelly JM, Swindell D. (2002). A Multiple-Indicator Approach to Municipal Service Evaluation: Correlating Performance Measurement and Citizen Satisfaction across Jurisdictions. Public Administration Review, vol. 62(5), pp. 610-621.





Εκπομπή του Πάσχα στη Σαντορίνη για την Ερτ



Άλλο ένα ιδιαίτερο κρυφό αρχείο του Γιώργου Δαμασκηνού από το Μεγαλοχωριό.. Να δω τι άλλο θα βγάλει!!! Είναι απόσπασμα από Εκπομπή της Ερτ για το Πάσχα στη Σαντορίνη







ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου

ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής





(Παρακαλώ σε τυχόν αναδημοσίευση της εκπομπής να υπάρχει και η ονομασία του ανθρώπου που το κατέγραψε ηλεκτρονικά, και εννοώ τον Γιώργο Δαμασκηνό)

Βόλτα στο Ηφαίστειο

το ηφαίστειο....χωρίς κόσμο




Το κάψιμο του Ιούδα στον Πύργο

Οι Σαντορινιοί του Πειραιά και τα «σαντορινέικα» του Αγ.Νείλου Β μέρος…

Τις μεταπολεμικές δεκαετίες, οι Σαντορινιοί εφοπλιστές έχουν κυρίαρχο ρόλο στο μεγάλο λιμάνι και στη Πειραϊκή κοινωνία. Ο Λουκάς Νομικός α...