Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010

Ενα ιδιαίτερο αφιέρωμα σ έναν από τους άγνωστους Δασκάλους του Θεάτρου Σκιών.... ο Σωτήρης ο Σαντορινιός..... πατέρας του Ευγένιου του Έλληνα!!



αντιγράφω το σχόλιο από το κανάλι που το εντόπισα http://www.youtube.com/watch?v=np8azynvN28

Ο Σωτήρης Σπαθάρης πατέρας του διάσημου δάσκαλου του θεάτρου σκιών Ευγένιου, γεννήθηκε το 1892 στη Σαντορίνη και μεγάλωσε στο Μεταξουργείο στην οδό Άστρους.
- Ο Καραγκιόζης είναι η ζωή μου είχε πει...αν μου αφαιρέσουν αυτή την ανάγκη εγώ σε μια βδομάδα θα πεθάνω. Μόνο έτσι αισθάνομαι τα γέρικα κόκκαλά μου να ζωντανεύουνε και την ψυχή μου να μου μιλάει παιδιάστικα.
- Το 1922 γνώρισε στην Κηφισιά τον Τσαρούχη ο οποίος του είπε : «Απ' όλους τους καλούς καραγκιοζοπαίχτες που έχω ακούσει, καλύτερη απόδοση έχει ο δικός σου Καραγκιόζης».
-Σικελιανός : «Η τέχνη του είναι στη βάση της λαϊκής ψυχής και ζωής και μακάριος που την αντικρύζει με τη σοβαρότητα που της οφείλεται».
Ήταν ο πρώτος καλλιτέχνης του είδους που εισήγαγε στον Καραγκιόζη την λεγόμενη διαφημιστική ρεκλάμα και. ένας από τους πρώτους ιδρυτές του Πανελλήνιου Σωματείου Καραγκιοζοπαιχτών που σχηματίστηκε το 1924.

-Σημ. Ακούγεται ο γιος του Ευγένιος στην παράσταση ¨Ο Μέγας Αλέξανδρος και το καταραμένο φίδι¨

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ανασκαφές του Χίλλερ ή Ποιός ήταν τελικά ο Αβέρωφ της Σαντορίνης

Αι ανασκαφαί του κ. Χίλλερ.-Επιγραφαί αρχαιόταται.-Άλλα ευρήματα.  Ο εν Θήρα ιδιαίτερος ημών ανταποκριτής και διευθυντής της εκεί εκδιδομέ...