Εορτή του Αγίου Γεωργίου του Απανωμερίτη (Αγίου
Γεωργίου της Απάνω Μεριάς) χωρίς το απαιτούμενο έθιμο του "
γκραξίματος" των σημαίων της εκκλησίας είναι σαν να έχουμε Πάσχα στη
Σαντορίνη χωρίς μελιτίνια.
Και εφέτος "το σινάφι έγκραξε τις σημαίες του Αγίου", δηλαδη ο κόσμος με τη συνοδεια των βιολιών συνόδευσε τιμητικά στο πανηγύρι τις σημαίες του Αγίου: την σημαία του Συλλόγου Οιατών (ο οποίος ιδρύθηκε το 1919 στο Πειραιά από τον Οιάτη εφοπλιστή Λουκά Νομικό) και την σημαία της εκκλησίας με έμβλημα τη μορφή του Αγίου Γεωργίου.
Και εφέτος "το σινάφι έγκραξε τις σημαίες του Αγίου", δηλαδη ο κόσμος με τη συνοδεια των βιολιών συνόδευσε τιμητικά στο πανηγύρι τις σημαίες του Αγίου: την σημαία του Συλλόγου Οιατών (ο οποίος ιδρύθηκε το 1919 στο Πειραιά από τον Οιάτη εφοπλιστή Λουκά Νομικό) και την σημαία της εκκλησίας με έμβλημα τη μορφή του Αγίου Γεωργίου.
Δυστυχώς η άλλη αλλαγή στο έθιμο είναι εκείνη
που προσωπικά με προβληματίζει και με στεναχωρεί παράλληλα. Απ’ όσο ξέρω, δεν
ήταν ο σκοπός του γάμου ή το λεγόμενο « μαρς της νύφης», εκείνος ο σκοπός που
συνόδευε τις σημαίες. Δεν υπήρχε λόγος...Υπηρχε ειδικός σκοπός που συνοδεύε τις
σημαίες. Με το πέρασμα των χρόνων, για πολλούς λόγους, ερευνητικούς αλλά και
τοπικούς ( διαχείρισης και μη) εκείνος ο σκοπός χάθηκε… Επειδή είναι ένα πολύ
ωραίο έθιμο που γίνεται αποκλειστικά στην Οία, και επειδή η ομάδα του
kallistorwntas έχει την όρεξη και το μεράκι της ανάδειξης της ιστορίας του
τόπου μας με βασικό σκοπό το σεβασμό, Αν κάποιοι από τους αναγνώστες έχουν σε
παλαιό προσωπικό τους αρχείο, εκείνη τη μουσική συνοδεία για τις σημαίες του
Αγίου Γεωργίου, και κρίνουν ότι ήρθε η ώρα να το μοιραστουν …..εμείς είμαστε
εδώ…. Μήπως αν ακούγαμε πάλι εκείνο το σκοπό δεν θα χαιρόντουσαν πρώτα οι
Οιάτες που ευλαβούνται τον Άγιο Γεώργιο και μετά όλοι εμείς?
1 σχόλιο:
Να πούμε ότι τον λένε "Απανωμερίτη" δηλαδή Άγιο Γεώργιο της Απάνω Μεριάς γιατί η Οία τα παλιά χρόνια λεγόταν επίσημα "Απάνω Μεριά" επειδή βρίσκεται στην "πάνω" πλευρά του νησιού. Μετονομάστηκε από Απάνω Μεριά σε Οία στα τέλη του 19ου αιώνα. Όμως από τους ντόπιους χρησιμοποιείται ακόμη στην καθημερινότητα τους ο όρος Απάνω Μεριά και Απανωμερίτες(δηλαδή Οιάτες)
Δημοσίευση σχολίου